השוק

ג'ף בזוס ואמזון מסתבכים בחקירת הגבלים עסקיים: חשד שהעלימו מידע

נציבות הסחר הפדרלית מאשימה את מייסד אמזון ג'ף בזוס, ומנהלים בכירים בחברה, כי השתמשו באפליקציית סיגנל כדי להסתיר תכתובות ביניהם ובכך להעלים ראיות בתביעת ההגבלים העסקיים נגדם. אמזון בתגובה: "ההאשמות חסרות בסיס"
מערכת ice | 
ג'ף בזוס (צילום shutterstock, יוטיוב/ CNN)
נציבות הסחר הפדרלית בארה"ב (FTC) מאשימה את מייסד אמזון, ג'ף בזוס, ומנהלים בכירים אחרים בחברה, בשימוש באפליקציות הודעות מוצפנות כמו "סיגנל", כדי להסתיר ראיות אפשריות בחקירת ההגבלים העסקיים נגד ענקית המסחר האלקטרוני.
לפי דיווח בוושינגטון פוסט, החוקרים טוענים כי "במשך שנים, המנהלים הבכירים של אמזון, כולל המייסד והמנכ"ל לשעבר ג'ף בזוס, דנים בעניינים עסקיים רגישים, כולל הגבלים עסקיים, על אפליקציית הודעות מוצפנות במקום דואר אלקטרוני. המנהלים הללו הפעילו את תכונת 'הודעה נעלמת' של סיגנל, אשר מוחקת באופן בלתי הפיך הודעות, גם לאחר שאמזון הייתה מודעת לכך שהתובעים חוקרים את התנהלותה".
 
זהו המקרה האחרון שבו ה-FTC טוען שאמזון ניצלה את הדומיננטיות שלה בתחום המסחר האלקטרוני כדי לסחוט סוחרים ולקבור יריבים, מה שהוביל למחירים גבוהים יותר ללקוחות.
"הטענות של ה-FTC חסרות בסיס", אמר דובר אמזון, טים דויל, בהצהרה. "אמזון חשפה מרצונה את השימוש המוגבל של העובדים בסיגנל ל-FTC לפני שנים, אספה ביסודיות שיחות סיגנל מהטלפונים של עובדיה, ואפשרה לצוות הסוכנות לבחון את השיחות הללו גם כשאין להם שום קשר לחקירת ה-FTC. ל-FTC יש תמונה מלאה של קבלת ההחלטות של אמזון במקרה זה, כולל 1.7 מיליון מסמכים ממקורות כמו דואר אלקטרוני, יישומי הודעות פנימיים ומחשבים ניידים (בין השאר), ויותר מ-100 טרה-בייט של נתונים".
 
כזכור, בסוף ינואר השנה פורסם כי נציבות הסחר הפדרלי של ארה"ב פתחה בחקירה על מנת לבחון האם השקעות הענק של גוגל, אמזון ומיקרוסופט בחברות הבינה המלאכותית OpenAI ו-Anthropic הובילו לפגיעה בתחרות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה