השוק

בזמן מלחמה: עובדי התעשייה האווירית צפויים להכריז על סכסוך עבודה

האם עובדי תעשייה אווירית ישבשו את העבודה בזמן מלחמה? במכתב ששיגר יו"ר הוועד נכתב: "ביום רביעי הקרוב נאשר את סכסוך העבודה ונעביר אותו לאישור ההסתדרות"
מערכת ice |  4
התעשייה האווירית (צילום Markus Mainka / Shutterstock)
יו"ר ועד עובדי תעשייה אווירית, יאיר כץ, צפוי להכריז מחר (רביעי) על סכסוך עבודה בעקבות משבר שנוצר באישור העלאת שכירי הבכירים בדרגות הגבוהות. משבר זה מגיע על לאחר שנת שיא ברווחי החברה שעמדו על כ-320 מיליון דולר, בנוסף לחלוקת בונוסים ב-100 מיליון שקל.
 
הממונה על השכר באוצר לא מוכן לאשר את העלאת השכר לבכירי החברה בדרגות 45 ו-46, דרגות המקבילות לסמנכ"ל ומנכ"ל. בעבר התגלו חריגות שכר בהיקף של מיליונים לבכירים בחברה וכעת הממונה על השכר באוצר, מציב את חזרת השכר שחרג לקופת המדינה כתנאי לאישור העלאת המשכורות של הבכירים.
במכתב שנשלח היום (שלישי) לעובדי החברה נכתב: "אתמול קיימתי פגישה עם נציגים מטעם הממונה על השכר ונציגים מאגף האכיפה במשרד האוצר. במסגרת הפגישה, הוצג ע"י נציגי הממונה מתווה להסדרת חריגות השכר, לכאורה, בחברה. המתווה שהוצג מנותק לחלוטין מהמציאות ויוביל לפגיעה אנושה בתנאי השכר של העובדים, דווקא בעת הזו כשלכולנו היה ברור עד כמה גדולים האיומים הביטחוניים ועד כמה חשובה תעשייה אווירית חזקה לביטחון הלאומי של כולנו.
הצעתו של הממונה כוללת הפחתות שכר בגובה אלפי שקלים לעובדים רבים, אי מתן דרגות, וכן קנס כספי עצום דרך ויתור על פעימות השכר של הסכמי מסגרת (עבר ועתיד) ושינוי שיטת התגמול בגין עבודה בשעות נוספות. אי לכך, ביום רביעי הקרוב נאשר במועצה את סכסוך העבודה ונעביר אותו לאישור ההסתדרות".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    נו באמת
    א 04/2024/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הוא גם כתב שלא תהיה פגיעה בשום נושא צבאי, אבל את זה לא כתבתם, חבל.
    סגור
  • 3.
    בושה
    אזרח 04/2024/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בושה ומסריח שהוועד קובע קידומים.האב , הבן ורוח השחיתות
    סגור
  • 2.
    נערי אוצר בורים שבחיים לא יצרו משהו מנהלים את המשכורות
    אחד העם 04/2024/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בהייטק בטחוני שמתמודד מול כל העולם
    סגור
  • 1.
    משחק מוכר
    ניר 04/2024/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    משחק מכור בשיתוף של האוצר, ראשיהתע"א , והוועד.
    סגור