השוק

איי.סי.אל מחפשת השקעות ירוקות: רכשה חברה ברזילאית. כל הפרטים

איי.סי.אל השלימה רכישה של חברה ברזילאית שעוסקת בתחום הדישון הביולוגי בעשרות מיליוני דולרים; הרכישה היא חלק מהאסטרטגיה להתרחב בתחומי הקיימות; המניה משלימה עליות של 10% בחודש
ניצן כהן | 
רביב צולר (צילום נטלי כהן-קדוש)
איי.סי.אל שבשליטת החברה לישראל של עידן עופר השלימה רכישה של חברה ברזילאית בתחומי הדישון הביולוגי בתמורה ל-30 מיליון דולר. הרכישה היא של Nitro 1000, יצרנית, מפתחת וספקית של חומרים ביולוגיים בברזיל. מאיי.סי.אל נמסר כי רכישה זו מהווה צעד משמעותי נוסף בכניסתה לשוק הביולוגי. מניית איי.סי.אל משלימה מהלך עליות של 10% בחודש.
מוצרי חברת Nitro 1000 יצטרפו באופן מיידי לסל המוצרים של איי.סי.אל, והחברה תחל למכור אותם ללקוחותיה הקיימים בברזיל. המוצרים של Nitro 1000 מיועדים בעיקר לגידולי סויה, תירס וקני סוכר, והיישום שלהם מחליף או מייעל את השימוש בדשנים באופן המסייע לחקלאים להגדיל את הרווחיות בדרך יותר ברת קיימא.

אלעד אהרונסון, נשיא חטיבת Growing Solutions ב-איי.סי.אל, ציין: "אנו שמחים לשלב את המומחיות הייחודית של Nitro 1000 בתהליכי ייצור על בסיס ביולוגי עם יכולות הפיתוח הנרחבות והחדשנות של ICL, ולממש את האסטרטגיה הברורה שלנו להמשיך ולהשקיע בפתרונות מתקדמים לחקלאות - במיוחד בברזיל. רכישה זו מאפשרת לנו למנף את עסקי החטיבה הגלובאליים שלנו לפיתוח מוצרים וטכנולוגיה חדשים, תוך מינוף כושר הייצור הקיים ואסטרטגיית החדירה לשוק שלנו. המהלך ייתן לנו גם אפשרות להמשיך ולהגדיל את נתח השוק ואת ההובלה בתחום הזנת הצומח בברזיל".
העניין הגובר בחלופות לכימיקלים בחקלאות יוצר ביקוש גבוה לפתרונות ביולוגיים, ושוק המוצרים הביולוגיים העולמי צפוי לצמוח ב-13.8% CAGR ולהגיע ל-27.9 מיליארד דולר עד שנת 2028, לפי MarketsandMarkets. רכיבים ביולוגיים מאיצים תהליכים טבעיים בכדי לשפר או לייעל ספיגה של חומרים מזינים, להגביר יעילות של שימוש בהם וסבילות ללחץ אביוטי, וכן לשפר את איכות ותפוקת היבול.
איי.סי.אל מעסיקה כיום בברזיל יותר מ-1,700 עובדים, ומדינה זו היוותה כ-20% ממכירות החברה בשנת 2023. סל השירותים בתחומי החקלאות בברזיל כולל מגוון רחב של מוצרים דוגמת דשנים בשחרור מבוקר (CRF), מיקרו-נוטריאנטים, ויישומים תעשייתיים שונים. שתי הרכישות המוצלחות האחרונות שביצעה ICL בברזיל בשנת 2021, שכללו את חברות הזנת הצומח בדרום אמריקה של Compass Minerals ו-Fertiláqua, מאפשרות לתמוך וליצור יתרון משמעותי במיזוגה של Nitro 1000.
איריס גוינדני, ממייסדי Nitro 1000, שימשיך בתפקידו כמנהל התפעול, הוסיף: "הקמנו את Nitro 1000 ב-2007 וביצענו את ההשקעות הנדרשות בכדי לפתח את המוצרים שלנו ולהגיע לנקודה זו במסע שלנו. שלב חדש  זה יאפשר לנו למנף את המשאבים של ICL, לרבות יכולות המו"פ המרשימות שלה, לפיתוח מוצרים חדשים נוספים ומיקוד בשווקי קצה משיקים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה