השוק

הדולר מזנק ב-1%; חשש מהרעה כלכלית משמעותית בישראל

המסחר בשוק המט"ח מגלם היום חשש משמעותי מהרעה כלכלית לא פשוטה בישראל ונזכיר כי החשש הגדול הוא לא מפני הרעה כלכלית השנה אלא מהדבקה של השנים הבאות
ניצן כהן |  4
הדולר מזנק (צילום shutterstock)
אם אנחנו יוצאים מנקודת הנחה ששנת 2024 היא שנה אבודה והשאלה הגדולה היא אם תהיה הדבקה של השנים הבאות עד כדי עשור אבוד, הרי שאתמול פורסמו נתוני הצמיחה של הכלכלה הישראלית ב-2023 כולל הנתונים של הרבעון האחרון של השנה, והנה אנחנו מתחילים לקבל תשובות לחששות הגדולים.
אם כן, המשקיעים הבוקר בשוק המט"ח מפנימים שהחששות האלה לא היו מוגזמות וחוזרים להסיט כסף מישראל לשווקים בארה"ב ומכאן הדולר היום (המשקיעים הזרים חזרו היום לשוק) עולה ב-1% ונסחר ברמה של 3.656 שקל. האירו מתחזק גם הוא בשיעור חד ועולה ב-1.1% לרמה של 3.94 שקל. הפאונד עולה גם הוא בשיעור דומה ונסחר ברמה של 4.61 שקל.

אתמול פורסמו נתוני הצמיחה של הכלכלה הישראלית והם היו לא פשוטים. הצמיחה לנפש במונחים שנתיים הייתה שלילית כשמדובר כאן על שני גורמים שהביאו את המצב לסיטואציה הזו:
הגורם הראשון הוא המהפכה המשפטית שפגעה (מאוד) באמון המשקיעים בעוצמת הדמוקרטיה הישראלית ואחר כך בא האסון הנורא של ה-7 באוקטובר ולאחר מיכן המלחמה וכל מה שנלווה אליה. הנתון של האסון והמלחמה הביאו להתכווצות משמעותית של הכלכלה עד כדי קריסה בצריכה הפרטית.
עכשיו ברור שכקורה אסון מהסוג שפקד את החברה הישראלית ומלחמה שבאה בעקבותיו יביא להרעה כלכלית אבל כרגע לפחות המשקיעים חוששים מכך שנתניהו לא ימהר לסיים את המלחמה ויציב יעדים בלתי אפשריים שימשכו את המלחמה עוד חודשים רבים (שלא לדבר על פתיחה במלחמה בצפון) ומכאן מתגברות החששות שההרעה הכלכלית (וככה היא נראית) תימשך עמוק לתוך 2024 עד כדי הדבקה של השנים הבאות וזה רע.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    מה קרה? לא מתפללים מספיק? (ל"ת)
    אחד 02/2024/22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 3.
    לדעתי בגלל כוונה להוריד ריבית בישראל
    מתלמד 02/2024/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בניגוד למגמה העולמית בטק, מה שיוצא משקיעים מהארץ.
    סגור
  • 2.
    רק בחירות עכשיו יצילו את המדינה (ל"ת)
    דני 02/2024/20
    הגב לתגובה זו
    20 3
    סגור
  • 1.
    שהרהמ יוחלף נוכל להשתקם (ל"ת)
    דן4 02/2024/20
    הגב לתגובה זו
    19 1
    סגור