בחירות 2022

מכה לליכוד: יו"ר ועדת הבחירות דחה את עתירתם

הליכוד עתר כי תנועת "דרכנו" הינה גוף פעיל בבחירות לטובת "גוש לפיד", יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, יצחק עמית, דחה את העתירה וביקר את הליכוד - "להקפיד בהגשת עתירות... ולהביא ראיות של ממש"
מערכת ice |  1
בחירות (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
יושב ראש ועדת הבחירות המרכזית, שופט בית המשפט העליון, יצחק עמית, דחה את עתירת הליכוד לקבוע כי תנועת "דרכנו- יוצאים לפעולה" היא גוף פעיל בבחירות שפועל לטובת הצבעה לגוש המכונה "גוש לפיד".
בהחלטתו כתב השופט עמית "אין לכחד כי בחלק קטן מהטענות שהופנו כלפי דרכנו עולות תהיות אם פעילותה מכוונת במהותה לטובת צד מסוים במפה הפוליטית, אך מרבית הפרסומים נושאים אופי ניטרלי ושוויוני. במבט כולל הגעתי למסקנה כי דרכנו לא ביצעה 'פעילות בחירות' במערכת הבחירות הנוכחית, ולכן אינה נחשבת ל'גוף פעיל בבחירות כעת'".
עמית גם ביקר את הליכוד כאשר רשם "על הליכוד להקפיד בהגשת עתירות בעניין, לפנות פנייה מוקדמת כראוי ולהביא ראיות של ממש לטענותיה".
יזהר שי, יו"ר תנועת "דרכנו" בירך על ההחלטה: "אני מברך על החלטת השופט שיש בה עשיית צדק והוספת נדבך נוסף של חיזוק הדמוקרטיה הישראלית. תנועת דרכנו מייצגת מאות אלפי אזרחים ופועלת באופן על מפלגתי בכדי לייצג את הרוב המתון בקרב אזרחי ישראל ולחזק את חוסנה של הדמוקרטיה הישראלית".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    עמית שופט פוליטי וחד צדדי באופן בולט
    חנוך 10/2022/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הוא יעשה הכל כדי לפגוע באלו שיימנעו ממנו להיות בשנה הבאה נשיא העליון על פי שיטת הסניוריטי.
    סגור