בחירות 2022

ח"כ טרופר: "חללי מינכן נרצחו בחסות רשלנות פושעת"

שר התרבות השתתף בטקס לציון יובל לי"א חללי מינכן ונשא נאום משולהב: "המשחקים האולימפיים נמשכו בזמן שאנחנו קברנו את מתינו. רק כעת, 50 שנה אחרי הטבח, הצדק נראה"
דוד זולדן | 
חילי טרופר (צילום ויקיפדיה)
שר התרבות והספורט חילי טרופר תקף היום בטקס לציון יובל לי"א חללי מינכן את ההתנהלות של גרמניה בחטיפת הספורטאים הישראלים, וציין כי הם נרצחו "בחסות רשלנות פושעת". הוא הוסיף כי רק כעת, 50 שנה אחרי הטבח, נעשה צדק. בשעה 15:50 יחל הטקס המרכזי לזכר י"א החללים, בהשתתפות נשיא המדינה יצחק הרצוג, נשיא גרמניה פרנק וולטר שטיינמאייר ומשפחות החללים. אתמול התנצל נשיא גרמניה בפני הרצוג, ואמר כי "הדחקנו את הטבח במינכן כאומה. זה מבייש ומביך".
טרופר, שדיבר בנוכחות ראש ממשלת בוואריה וראש העיר מינכן באנדרטה לזכר י"א החללים בפארק האולימפי במינכן, האשים על אדמת גרמניה: "משטרת גרמניה טענה כי 'כאן שוררת רוח אולימפית ושום דבר לא יקרה'. אבל היותנו כאן, עם מטען עצום ונורא של כאב, מעידה שגם מה שלא יעלה על הדעת - קרה. י"א מאנשי המשלחת הישראלית נרצחו כאן בדם קר ובחסות רשלנות פושעת".
"לא הייתה זו 'רוח אולימפית' ששרתה על המשחקים האולימפיים ההם, שכן הם המשיכו, למרות הכול וכאילו כלום", אמר טרופר. "התחרויות התקיימו, הספורטאים התאמצו, המנצחים זכו, וכל זאת, בזמן שאנחנו קברנו את מתינו, ואירוע הספורט הגדול בעולם, שאמור היה לקרב לבבות ולהפגיש מדינות, הוכתם בכתם בל יימחה.
"יובל חלף מאז האירועים המזוויעים של ספטמבר 1972, והתיקון ארך זמן רב מאוד", אמר טרופר. "עשרות שנים של אירועי ספורט אולימפיים, חגיגיים ומרגשים, שהתקיימו תוך הדחקה והרחקה של הכתם האפל ביותר בתולדות המשחקים האולימפיים. שנים בהן כאבכן – המשפחות השכולות – התקיים בשולי האירועים; שנים של המתנה להכאה על חטא ולהכרה בעוול, שנוסף על האסון.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה