בחירות 2022

ח"כ רוטמן בהתראה לפני תביעה בסך מיליון שקלים לג'רוזלם פוסט

חה"כ שמחה רוטמן שלח למערכת העיתון ג'רוזלם פוסט מכתב התרעה לפני תביעה בגין לשון הרע בסך מיליון שקלים. יצוין כי זה העיתון השני בתוך שלושה שבועות שרוטמן מתנגח בו. לפני שלושה שבועות פתח רוטמן חזית מול ידיעות אחרונות.   
דוד זולדן | 
שמחה רוטמן (צילום יונתן זינדל פלאש 90)
מכתב ההתרעה בא בעקבות מאמר מערכת שפורסם הבוקר באתר האינטרנט של העיתון שכותרתו: "התמיכה של שמחה רוטמן בטרוריסט היהודי חוצה קו מסוכן". בכותרת המשנה נכתב שח"כ רוטמן טוען שיהודים שמורשעים בעבירות אלימות הם חפים מפשע גם לאחר שכל הערעורים שלהם נדחים בעוד שלגבי פלסטינים הוא לא טוען כך. במכתב ההתראה שנשלח באמצעות עורך הדין אוריאל ניזרי נכתב כי למותר לציין כי אמירות אלה הן שקרים מוחלטים, שאין בינם לבין האמירות של חבר הכנסת רוטמן ובמיוחד בציוץ שאליו מתייחסת הכתבה, דבר וחצי דבר.  
המאמר עוסק בפוסט ובציוץ שפרסם ח"כ רוטמן ברשתות החברתיות בו קבל נגד קבלת הודאתו של עמירם בן אוליאל ברצח על ידי בית המשפט העליון לאחר חקירתו בעינויים. זאת כאשר חבר הכנסת רוטמן כתב במפורש כי אין הוא יודע אם עמירם בן אוליאל ביצע את המיוחס לו או לא, ואמר שחקירה בעינויים מזהמת את החקירה. גם קריאה מאומצת ביותר בציוץ ובדבריו של ח"כ רוטמן לא יכולה לאתר תמיכה בטרור, בטרוריסט או אפילו התייחסות שונה בין הודאה שנגבתה בעינויים מערבי או מיהודי.
בלשון הפוסט: "איני יודע אם עמירם בן אוליאל ביצע את הרצח בדומא או לא. אני יודע שמערכת משפט שמאשרת הודאה שניתנה לאחר עינויים, אינה ראויה לשם 'מערכת משפט'".  הטענות במאמר לא נשענות על דבר ובהיעדר בסיס, פנה כותב המאמר האלמוני להאשים את חה"כ רוטמן בכוונות מכוונות שונות שכותב המאמר מייחס לו. עורך הדין ניזרי הדגיש כי: "הדברים אינם אמת, חמורים ביותר ואף חוצים אל הרף הפלילי, לצד פרסום העולה לכדי הסתה של ממש, משל היה מרשי תומך טרור חלילה".  
חה"כ רוטמן מסר כי: "לא ברור לי מדוע מערכת הג'רוזלם פוסט החליטה לתקוף אותי בשקרים ובהשמצות. ככל הנראה תקופת הבחירות ורצונם של עורכי העיתון להשפיע על תוצאות הבחירות ולפעול כנגדי, העבירו אותם על דעתם. אין זו דרכי להגיש תביעות דיבה או לאיים בתביעות שכאלה, ובמיוחד לא כנגד כלי תקשורת, אולם שקר כה בוטה, הסתה והאשמה בגזענות, והכל ללא כל בסיס, לא מותירים לי כל ברירה."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה