בחירות 2022

ח"כ טור-פז מתגרה: "זה לא רעיון רע שרכבת תיסע בשבת"

הקרב הבא על השבת? ח"כ משה קינלי טור-פז מיש עתיד בכנס דת ועיר של נאמני תורה ועבודה מתגרה בחרדים ומשליך גפרור בוער: "אני רציתי את החרדים גם בממשלה שהייתה וכמובן שאני רוצה אותם בממשלה הבאה", ובאותה נשימה מדבר על הפעלת תחבורה ציבורית בשבת

דוד זולדן | 
גיל סגל ומשה טור פז (צילום המועצה הציונית בישראל)
ח"כ טור-פז השתתף בכנס דת ועיר ביוזמת תנועת נאמני תורה ועבודה שנערך בשיתוף המרכז האקדמי שערי מדע ומשפט ודיבר על קואליציה עתידית עם החרדים:
"הקשר שלי עם החרדים יפה כי אף אחד מאתנו לא מתיפייף ולא מנסה לכופף את הצד השני. חלק חושבים צריך למסור לחרדים את נושא דת ומדינה או להנחית את הדרישות שלך עליהם. אבל זה לא המצב ואני אף פעם לא הסתרתי את עמדותיי וזה היופי, כי אנחנו לא נדרשים להסתיר את העמדות שלנו. אני אומר לחרדים, אנחנו לא נסתיר את העמדות שלנו ואני אגיד על 500 אלף מסורבי נישואים, שיתחתנו פה בארץ בנישואים אזרחיים, אבל לא אכפה על אף אחד מהחרדים להתחתן כך כמובן". 
עוד אומר טור פז כי "עם מי שיהיה קשה יותר זה הקיצוניות הדתית סמוטריץ' ובן גביר, איתם לא נגיע להסכמות בדת ומדינה. אם אני אומר שזה לא רעיון רע שרכבת תיסע בשבת, זה לא ישנה לאדם כמוני מגוש עציון או לחרדי מבני ברק וירושלים לחיות באורח החיים שלנו, אלא יאפשר לחילוני מרמת גן לנסוע ולבלות".
בהמשך הוא אטור כי "החרדים אלופים בלמצוא את ה-WIN כשזה נוגע להם ולכן נגיע להסכמות בנושאים רבים כמו עגונות. הפתרונות נמצאים על השולחן וזה פשוט צריך להיות חשוב למי שיושב במשא ומתן בניסוח ההסכמים הקואליציוניים. עצם זה שכשרות וגיור היו במשא ומתן הקודם, זה מראה כמה אפשר להספיק כשזה נמצא על השולחן. אני רציתי את החרדים גם בממשלה שהייתה וכמובן שאני רוצה אותם בממשלה הבאה. טוב יהיה לנו לתכנן את נושא דת ומדינה בתיאום עם החרדים".
לסיום הוא אומר כי "אני בקשר עם גורמים בכירים בעולם החרדי וגם השר מאיר כהן, אבל לא נוותר על הערכים שלנו ואני מתכוון להוביל את הממשלה הבאה עם יש עתיד ואת נושאי הדת והמדינה בתוכה. אני מוכן לשלב הבא של אמנת גביזון - מדן וננסח אותה. אנחנו בשלים לשלב השני והשלישי".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה