בחירות 2022

אריה דרעי על וועדת החקירה: "שיתפתי פעולה, הלב נקרע"

בראיון בלעדי לישראל היום אריה דרעי משתף בתצפיות שלו לבחירות הקרובות ואיך נמנע מקבלת מכתב אזהרה מהוועדה לחקירת האסון בהר מירון

מערכת ice | 
אריה דרעי (צילום הדס פרוש פלאש 90)

אריה דרעי, ממייסדי ש"ס, חולק בשיחה עם הכתב הפוליטי של "ישראל היום" שהוא מתכונן לחזור לכנסת וכי לאחר עסקת הטיעון אין שום מניעה לכך שיהיה שר בממשלה הקרובה. כזכור דרעי חתם על עסקת טיעון אל מול בית המשפט בנושא עבירות מס, במסגרתן הוא טוען שהשופט קבע שלא היו טובות הנאה.
 


על מכתבי האזהרה שנשלחו השבוע לאישים בכירים, דוגמת אמיר אוחנה, אמר דרעי: "הייתי שם חמש־שש שעות, שיתפתי פעולה עם הוועדה, עניתי על כל השאלות שלהם. הם הבינו שעשיתי כל מה שאני יכול במסגרת התפקיד שלי ושהמעורבות שלי הייתה בעיקר בעניין מגבלות הקורונה. הוועדה קיבלה את העמדה שלי ולא שלחה מכתב".

על כך הוסיף שלמרות שהוועדה עושה את עבודתה נאמנה, זה לא פותר דבר. דרעי מספר כי היה מקורב לחלק מן הנספים באסון, דוגמת אביה של משפחת רובין האבלה, שהיה עוזרו במשרד הפנים. לדבריו, תפקידה החשוב ביותר של הוועדה היא לתת המלצות שיביאו לשינוי מהותי, וכי ישנו צורך שכסף יושקע בתשתיות נאותות על מנת שיימנע אסון נוסף בעתיד.
 


בנושא הבחירות דרעי נמנע מלבקש תיקים בשלב כה מוקדם ומוסיף: "אני לא מתעסק בסוגיית התיקים עד אחרי הבחירות. יש לי אחריות. אני לא רוצה להתחייב לדבר שלא אקיים. נראה מה יהיה אחרי הבחירות".

אחד הדברים המפתיעים שמוסיף זה כי לטענתו נתניהו הציע לו לכהן כראש ממשלה לפני כשנתיים, אך סירב לכך כי "אין מצב בעולם שראש ממשלה יכול להיות עם תשעה או עשרה מנדטים". יחד עם זאת הוסיף כי לדעתו יש לו הכישורים להיות ראש ממשלה ובעת זו הוא כאמור נמנע מלומר אילו תיקים הוא הולך לדרוש.
 


כנשאל עם מי יהיה מוכן ללכת לכנסת הכריז כי גנץ לא יהיה ראש ממשלה וזה בין לפיד לנתניהו. עם ליברמן הוא אומר לא יהיה מוכן ללכת לכנסת "גם אם יחזור בתשובה מוחלטת". למעט אלו הוא לא פוסל אף אחד, גם איילת שקד תעבור את אחוז החסימה ולמרות שכבר הלכה עם השמאל והוסיף: "יפה תעשה אם תפרוש" .

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה