בחירות 2022

האולטימטום של איזנקוט לבני גנץ נחשף: מי גרם למריבה?

איזנקוט הזהיר את אנשיו של גנץ בעקבות דרישתם של החרדים שלא להכניס לרשימה את מתן כהנא ואמר: "אם אתם נכנעים לחרדים שמחרימים קצין בסיירת מטכ"ל ומפקד טייסת אז אני לא בא אתכם"
דוד זולדן |  3
גדי איזנקוט חותם על ההסכם עם גנץ וסער
בני גנץ בשיחות סגורות: "איזנקוט כפה עליי את שיבוצו של מתן כהנא". חששותיו של גנץ צפו ועלו נוכח האיומים מצד המפלגות החרדיות, אבל איזנקוט הגיע עם רשימת דרישות - ובניהן צירופו של כהנא ואמר לאנשי גנץ: "זו פשוט חוצפה אם תיכנעו לחרדים. אם אתם נכנעים לחרדים שמחרימים קצין בסיירת מטכ"ל ומפקד טייסת, אז אני לא בא אתכם". כך דיווח חזקי ברוך בערוץ 7.
המשא ומתן בין מתן כהנא לבני גנץ נמשך ימים רבים בגלל וטו שהטילו הח”כים החרדים על כהנא, הנחשב ‘סמרטוט אדום’ בעיני המפלגות החרדיות. במהלך המו”מ דווח כי ח”כים חרדים זעמו ואף איימו על גנץ כי לא ישתפו אתו פעולה בעתיד אם יצרף את כהנא. לגנץ הובהר, כי אם הוא מעוניין לשמור על האפשרות להיות ראש ממשלה בתמיכת חברי הכנסת החרדים, עליו להימנע מלהביא את כהנא אל המפלגה שהתאחדה עם תקווה חדשה.
אלא שבשבוע שעבר גנץ הבין שאיזנקוט ממהר לסגור עם יאיר לפיד והנחה את צוותו להביא את איזנקוט בהקדם לפני שיחטף. לפי הדיווח, איזנקוט הגיע עם רשימת דרישות ובניהן צירופו של כהנא. “זו פשוט חוצפה אם תיכנעו לחרדים”, אמר איזנקוט לאנשיו של בני גנץ. “אם אתם נכנעים לחרדים שמחרימים קצין בסיירת מטכ”ל ומפקד טייסת אז אני לא בא אתכם”.
לפי ערוץ 7, גדעון סער רצה מאוד את צירופו של מתן כהנא, אך בני גנץ לא היה נלהב מהמהלך לא רק בשל התנגדות החרדים אלא גם כי סירב להשתכנע שכהנא יוכל להביא את הציונות הדתית למפלגה, בשל עמדותיה הפוליטיות.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    הטעות של איזנקוט
    נפתלי 08/2022/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איזינקוט היה צריך להקים מפלגה חדשה שעוד לא מוכרת לבוחר הישראלי אני בטוח שהיה מקבל יותר מנדטים כי הבוחר היה רוצה לראות פנים חדשות שעדיין לא מכיר את מחשכי הפוליטיקה
    סגור
  • 2.
    נגרר
    אפי 08/2022/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כיבדתי את גנץ אבל להיכנע לאיזינקוט אין סכוי שתתרומם להיות מנהיג רציני שיש לו אגו
    סגור
  • 1.
    האולטימטום של איזנקוט לבני גנץ נחשף: מי גרם למריבה?
    רות 08/2022/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איך החרדים לא מתביישים ללכת עים גנץ ???גנץ מחלק את אדמות המדינה , גנץ ולפיד מסוכנים מאוד, הם הורסים בתי יהודים , ומכשירים מבנים לא חוקיים לחברים שלהם .הם נגד ההתישבות. אני שואלת את החרדים : האים אתם עוורים ???כתוב בתורה לישב את הארץ. ולא לחלק את הארץ. זה ביזיון גדול לחרדים אים הם ילכו עים גנץ , זה יראה את פרצופם האמיתי , אים באמת אכפת להם מהמדינה , או שהכל הצגות. גנץ הורס בתי יהודים ,נחשף ההסכם עים אבו מאזן , 1000 יחידות דיור בשטחי C לפלשתינים,את הישובים היהודים הוא הורס , עוררו מהתרדמת שלכם , ואל תהיו שותפים לפשע המחריד של זריקת יהודים מבתיהם והרס ישובים.זה אסון. שאין מנו חזרה ,רק ביבי יכול להנהיג את המדינה.תתעוררו. שכחתם איך האנשים האלו פגעו בחרדים בשנה האחרונה?תצטרפו לביבי ותצילו את גוש הימין מאסון .
    סגור