בחירות 2022

ח"כ אופיר סופר על החיבור עם בן-גביר: "אני מאוד חושש"

לאור המתח השורר בין סמוטריץ' לבן גביר ונוכח חילופי העקיצות בין השניים, ח"כ אופיר סופר מהציונות הדתית מזהיר בריאיון ל-ice מהתחרות הפנימית בין השניים, ובביקורת חריפה על שקד, סער, אלקין והנדל: "צריכים לעשות חשבון נפש, צריכים לקחת הפסקה מהחיים הציבוריים"

דוד זולדן |  1
חבר הכנסת אופיר סופר (צילום דוברות הכנסת)
רגע לפני החתימה הרשמית על ההסכם בין הציונות הדתית בראשות ח"כ בצלאל סמוטריץ' ובין יו"ר עוצמה יהודית, ישנם כאלה שלא סבורים שהתחרות בין השניים על הובלת הציונות הדתית הינה דבר שצריך שיהיה לו סיקור פומבי ובכלל אולי לא נכון.
חבר הכנסת אופיר סופר מהציונות הדתית, התראיין ביום חמישי האחרון ל-ice על החיבור בין השניים, כמו גם על האפשרות לחיבור מימין עם "הרוח הציונית" של שקד.
קצת מתוח אצלכם לקראת הפריימריז:
"פריימריז מייצרים חוזה לא רשמי אבל משמעותי. זה סוג של חשבון נפש. אנחנו עושים את זה פעם ראשונה ומקווה שנעמוד באתגר הזה".
גם המתח בין בן-גביר לסמוטריץ' לא מוסיף לכם נקודות במחנה הלאומי
"אני מאוד חושש מהדברים הלא נעימים שיכולים לקרות בתחרות הפנימית הזו. על המו"מ בין בן גביר לסמוטריץ' עדיף לדבר כמה שפחות ולתת לעסק הזה לעבוד בשקט".

עד כמה הסקרים המחמיאים משקפים נכונה את מצבכם בשטח?  
"אנחנו עושים סקרים פנימיים ורואים בהחלט עליה הדרגתית אבולוציונית. במקביל ראינו מנדטים שהם לא פריכים. אני לא יכול להגיד את זה לגבי כל המנדטים. אבל בטח לגבי הבסיס העיקרי שיושב על מספר מנדטים מוצק. זה לא היו לנו בעבר. היום אנחנו עומדים על קרקע מוצקה, לא חיים בצל הספק וזה בהחלט מרשים".
האם שקד תצליח לשמור על לפיד מימין?
"אני לא חושב ששקד מאתגרת מימין. היא צריכה לקבל החלטה שלא להמשיך לרוץ כדי שלא תשרוף קולות לימין".
 
בן גביר אצל אמנון לוי. מן הארכיון
האם ידך מושטת לשותפים מהעבר שעברו צד בתמורה לחיזוק מחנה הימין?
"שקד, סער, אלקין, הנדל וכל השאר צריכים לעשות חשבון נפש. הם צריכים לקחת הפסקה מהחיים הציבוריים. הם לא חייבים בהכרח להמשיך בדרכם הציבורית ובוודאי לא אחרי שנה כל כך 'מפוארת'. אני לא מתייאש מאף יהודי ומצפה שכך ינהגו לטובת עם ישראל".
כזכור, על פי הדיווחים הערב, יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' לקראת הסכמות עם יו"ר עוצמה יהודית. באופן רשמי יעמוד במקום הראשון יעמוד סמוטריץ' ובשני בן גביר אך הם ישלטו במפלגה יחדיו. במקום השלישי והרביעי יעמדו נציגים של הציונות הדתית ובמקום החמישי יצחק וסרלאוף - עוצמה יהודית, היחיד שהוגדר שמית לנכון לעתה מלבד הקודקודים. במקום השישי יעמוד "מועמד מוסכם מהפריפרייה", אחריו נוסף של הציונות הדתית ורק אז שני נציגים של עוצמה יהודית.
 
צילום: "פלאש 90" - הדס פארוש, אוליבייה פיטוסי, אבשלום ששוני, יונתן זינדל

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    תופעה מעניינת מאוד שתשפיע על עם ישראל
    ויקטורי 08/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 1
    נהירה של צעירים חסרי שיוך ובסיס ערכי למפלגת הכהניסטים היא תופעה מעניינת מאוד. דומה להבדיל לנהירת צעירים בריטים נטולי שיוך ובסיס ערכי לכוון ארגון דאע"ש. האם תופעה חולפת ?
    סגור