דיגיטל וטק

איראן מפעילה מרגלים נגד יהודים? השיטה המתוחכמת נחשפת

גורמים מטעם משמרות המהפכה של איראן פעלו לאחרונה לגיוס מוסלמים-בריטים. המטרה: לאסוף מידע על יהודים או על יעדים כמו בתי כנסת, שיאפשרו להם לבצע פיגועים על אדמת הממלכה. דיווח בתקשורת השבדית: זוג מטהרן שפעל בשירות המודיעין של משטר האייתוללות, תכנן להתנקש בחייהם של יהודים בשבדיה
מערכת ice | 
נשיא איראן (צילום אמיר לוי/פלאש 90)
גורמים מטעם משמרות המהפכה של איראן פעלו לאחרונה לגיוס מוסלמים-בריטים לטובת ריגול אחר יהודים ומתנגדי המשטר האיראני בבריטניה, בין היתר על מנת לאסוף מידע שיאפשר לבצע פיגועים על אדמת הממלכה. כך פרסם הדיילי מייל הבריטי. לפי הדיווח, המגייסים שוחחו עם המוסלמים שהגיעו לביקור באתרים דתיים באיראן ובעיראק, ואמרו להם לאסוף מידע על יהודים או על יעדים כמו בתי כנסת.
עוד צוין בדיווח, מפי גורם ישראלי, כי מאז הטבח ב-7 באוקטובר ישראל נתנה מספר אזהרות גבוה מהרגיל לבריטניה, והתריעה על פיגועים אפשריים של גורמים איראניים או שלוחיהם. לדברי הגורם, "אנחנו לא יודעים כמה סוכנים איראנים יש באירופה ובבריטניה, אבל כל מה שצריך זה שאחד יחמוק מתחת לרדאר". כמו כן, מומחים הזהירו מפני סטודנטים איראנים שמגיעים ללמוד באמצעות מלגות - ועלולים להיות מרגלים גם כן.
 
ממשרד הפנים של איראן נמסר כי "בריטניה תמיד תעמוד בפני איומים מצד מדינות זרות. אנחנו מעריכים כל הזמן איומים פוטנציאליים". אלא שבריטניה היא לא המדינה היחידה כאמור שבה איראן מנסה להפעיל מרגלים, והשבוע נחשף בתקשורת השבדית כי זוג איראני, שפעל בשירות המודיעין של משטר האייתוללות, תכנן להתנקש בחייהם של יהודים בשבדיה.
 
לפי הפרסום, אחרי שנעצרו ותוכניתם נחשפה השניים גורשו משבדיה בחזרה למולדתם.  בסוף ינואר התגלה רימון יד ליד שגרירות ישראל בשטוקהולם, וחבלנים הוזעקו למקום כדי לנטרל את הרימון. בשנה החולפת, ובמיוחד מאז פרוץ המלחמה בעזה, סיכלו המוסד והשב"כ עשרות פיגועי טרור נגד יעדים ישראליים ויהודיים ברחבי העולם במעורבות של איראן, חיזבאללה וחמאס. 
 
איראן מנסה להפעיל גורמים מטעמה גם במדינת ישראל, ולפני כחצי שנה הודיע שב"כ על סיכול ניסיון ריגול איראני בישראל. לפי הודעת הארגון, יהודי מאיראן עוכב לחקירה בנתב"ג, שבה הודה כי קיבל משימות מגורמי ביטחון איראניים - וגורש. לדברי גורמי ביטחון, הסיבה לשחרורו של המרגל הייתה "התובנה שביצע את המשימות ממניעים של לחץ שהופעל עליו ובצע כסף. הוא אינו אזרח ישראלי. הוא גם נעצר לפני שהספיק לבצע משהו. כל זאת בנוסף לשיקולים אופרטיביים אחרים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה