דיגיטל וטק

מתקפת סייבר נגד בית חולים מרכזי בישראל: השירות הרפואי הופסק?

במערכות המחשוב של המרכז הרפואי רמב"ם בחיפה זוהה חשד לאירוע סייבר. נכון להערכת המצב הנוכחית, האירוע זוהה ונבלם ללא שיבוש או השפעה על המערכות השונות ועל תפעול המרכז הרפואי
מערכת ice | 
האקר-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
במערכות המחשוב של המרכז הרפואי רמב"ם בחיפה זוהה אמש (ראשון) חשד לאירוע סייבר. נכון להערכת המצב הנוכחית, האירוע זוהה ונבלם ללא שיבוש או השפעה על המערכות השונות ועל תפעול המרכז הרפואי. 
בהודעה משותפת שיצאה מטעם משרד הבריאות, מערך הסייבר הלאומי והמרכז הרפואי רמב"ם, נמסר בין היתר כי "חשוב להדגיש כי בית החולים פועל כרגיל ומעניק טיפולים רפואיים". עוד נמסר כי "צוותי אבטחת המידע של משרד הבריאות, מערך הסייבר הלאומי ובית החולים חוקרים את האירוע".
כזכור, רק לאחרונה, בית החולים זיו בצפת חווה מתקפת סייבר קטלנית. מבית החולים אישרו כי הם עמדו תחת מתקפת סייבר, וכי מערכות המחשוב שלו נפגעו. בית החולים הוציא הודעה משותפת בשעות הערב יחד עם רשות הפרטיות ומערך הסייבר, שם חשפו כי האירוע גרם לדליפת מידע. המידע החסוי שדלף הוא כפי הנראה מידע רפואי חסוי ומסמכי מטופלים.
בעקבות העובדה שמדובר במידע רגיש מאוד, בטח בזמן מלחמה, הרשויות הוציאו צו איסור פרסום על החקירה שמתנהלת בשעה זו, ועדיין לא ברור מי הם אותם ההאקרים שפרצו למערכות בית החולים הצפוני.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה