דיגיטל וטק

ג'ונקו נתבעת על ידי המנכ"לית לשעבר: "גורמים לנזק מיידי"

עילית רז, המנכ"לית לשעבר של הסטארט-אפ ג'ונקו, תובעת את החברה בטענה כי ההנהלה מחויבת להחזיר לה את ההוצאות משפטיות שעולות כבר מעל ל-300 אלף דולר

מערכת ice | 
לפני כמה שנים, נחשבה עילית רז, מנכ"לית ומייסדת הסטארט־אפ ג'ונקו (Joonko), לסיפור הצלחה בסצנת היזמות. מדובר באישה לא מוכרת שהקימה חברה שהצליחה להציג נתוני צמיחה מרשימים, ולסחוף משקיעים מצמרת ההון סיכון הישראלית והאמריקאית, כמו ורטקס, אינסייט פרטנרס וטרגט גלובל.
סיפור ההצלחה היה דיי מדהים, עד שדירקטוריון החברה טען שרז הנפיקה חשבוניות ומסמכי העברת כספים מזויפים ושינתה קוד בעמוד האינטרנט שמציג את חשבון הבנק כדי להוכיח למשקיעים בזמן אמת שהכל כשורה. 
כפי שצוין, רז לכאורה לא הציגה תמונה מלאה של לקוחות החברה. בעמוד הלינקדאין שלה הציגה כי ישנם כ-150 לקוחות, בהם חברות מוכרות כמו נייקי ופייפאל. כעת ההערכה היא כי ישנם בפועל רק כעשרה לקוחות וכי כל אחד מהם משלם רק כ-50-100 אלף דולר בשנה על שירותי החברה.  
משמע, החברה כנראה מכניסה רק כמיליון דולר בשנה ואולי פחות. כמו כן, קיים חשד כי ישנן חברות שלא רצו להודות שהן עושות שימוש בשירות ג'ונקו דרך הדוחות שלה. מאגרי המידע וחשיפתם הוא נושא שטרם נמצאה דרך להתעמת עימו. כעת, רז, תובעת את החברה על-מנת שיחזירו לה את סכום ההוצאות המשפטיות המוערכות ביותר מ-300 אלף דולר. 
על-פי החוק בדלאוור ארה"ב, מנהלים בחברות זכאים לקבל זיכוי על הוצאות משפטיות אם נערכת פעילות משפטית נגדם. רז, שמוציאה מכיסה את ההוצאות, מבקשת שיפוי של 300 אלף דולר- היקף הוצאות שצפוי לעלות ככל שיימשך ההליך המשפטי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה