דיגיטל וטק

"ככל שהבינה המלאכותית מתפתחת, גוברים האיומים והתקיפות משתכללות"

אנשי הסייבר של מחר: שיתוף פעולה ראשון מסוגו של בית הספר להייטק של   Google  ואוניברסיטת רייכמן עם חברת PwC Next להכשרת Cyber Analyst. שיתוף הפעולה יוצא לפועל ברקע המלחמה בישראל בחזיתות השונות, ובהם המערכה במרחב הקיברנטי
מערכת ice | 
אבטחת סייבר (צילום shutterstock)
בית הספר להייטק של Google אוניברסיטת רייכמן השיק את תוכנית ה-"Cyber Analyst" בשיתוף עם חברת הבת PwC Next. בהודעה שפורסמה הבוקר (ראשון) דווח כי החברה מעניקה שירותי סייבר ודיגיטל בפירמת  PwC Israel. בהובלתה של אל"מ (מיל'), טליה גזית, שותפה בפירמה ולשעבר מפקדת ממר"ם החברה תתרום להכשרה מניסיונה הרב בתחום איומי הסייבר בארגונים ובחיבור הסטודנטים לעולם הסייבר בשוק הישראלי.
השותפות יוצרת חיבור בין שלושה גופים מובילים במטרה לעודד למידה והזדמנויות לקידום פיתוח חברתי וכלכלי לצד טיפוח דור חדש של מומחי סייבר בישראל שישתלב במגזר ההייטק המקומי. התוכנית Cyber Analyst יוצאת לפועל ברקע מלחמת חרבות ברזל, ואיתה גברו באופן משמעותי מתקפות הסייבר כלפי ישראל. מדו"ח מערך הסייבר הלאומי, שפורסם לאחרונה, נמצא כי קיימת עלייה חדה במתקפות הסייבר מתחילת המלחמה, ונוטרו כ- 15 קבוצות תקיפה המזוהות עם איראן, חיזבאללה והחמאס.

כמו כן, זוהו שינויים במטרות התקיפה מריגול וגניבת מידע לתקיפת מטרות בזק ומיקוד ביעדים ממגזרי הבריאות, מים, תחבורה ושילוח ימי ואף באקדמיה. איומי הסייבר היו מאז ומתמיד, גם טרם פרוץ מלחמת "חרבות ברזל" והציפייה שמכלול האיומים רק הולך ומתרחב. על כן, ההיערכות כנגד גורמי עוין אלו עוברת דרך הצבת קו הגנה הלא הם מי שנמצא מאחורי תפקידי אבטחת הסייבר בארגונים השונים. תכנית ה-Cyber Analyst שמה במרכז את החשיבות בהכשרת כוח אדם מקצועי ומיומן לצד אספקת כלים ויכולות לזיהוי פעילויות חשודות, התרעה על אירועים חריגים ומניעת פרצות מסוכנות לארגון.
מנכ"לית PwC Next אל"מ (מיל'), טליה גזית: "ככל שהטכנולוגיה מתפתחת, לרבות כניסתם של כלי הבינה המלאכותית, כך גם גוברים האיומים וצורות התקיפה משתכללות. התגברות מתקפות הסייבר בזמן המלחמה ממחישות את הצורך בהכשרת דור העתיד, אשר לא רק מכיר את האיומים החדשים המתפתחים אלא גם ינהל את האבטחה בארגונים השונים בצורה דינאמית ויעילה.
 
השותפות עם בית הספר להייטק הינה יוזמה חשובה ומשמעותית בייחוד בהשפעתה לשנים קדימה גם על הכלכלה וגם על החברה בישראל, ואני מברכת ומודה על ההזדמנות לקחת חלק פעיל בתוכנית ייחודית כמו זו".

(צילום: גדי אהד)
גלי שחר אפרת, מנכ"לית בית הספר להייטק של Google ואוניברסיטת רייכמן "אני מברכת על הצטרפותה של חטיבת הסייבר ב-PwC להצלחה ולעשיית בית ספר להייטק. מטרתנו היא לייצר אימפקט משמעותי בתעשיית ההייטק הישראלית, ולתת הזדמנות אמיתית למועמדות ומועמדים מכל קשת החברה הישראלית להשתלב בהצלחה בתעשיית ההייטק במגוון רחב של תפקידים טכנולוגים ותפקידי צמיחה.
יש לנו את הזכות להוביל ולשנות ביחד עם התעשייה ועם מומחי הסייבר של PWC. שותפות שכזו מעידה על  שינוי מהותי בתפיסת המעסיקים כלפי העסקת מגוון רחב של אנשים מכל קצוות החברה הישראלית, ועל כך שלחברות אכפת ומוכנות לתת משאבים ולקחת חלק בהכשרת דור העתיד של ההייטק הישראלי".

הכשרת סייבר אנליסט ראשונה (צילום: ללא)
תכנית ההכשרה Cyber Analyst נפתחה בהשתתפותם של 20 משתתפים ומשתתפות שנבחרו לאחר תהליך מיונים קפדני, ובנוסף נפתחה הרשמה מאוחרת לטובת המשרתים במילואים שעבורם יושלמו השיעורים בצורה פרטנית. התוכנית בהובלת ד"ר יוני בירמן, המנהל כיום את מעבדות מחקר הסייבר של חברת Huawei בישראל ומרצה בתחום באוניברסיטת רייכמן ואוניברסיטת תל אביב.
המשתתפים יזכו ללמידה מקצועית ואקדמית של תחום הסייבר, לליווי אישי ומקצועי, וכן ירכשו את סל הכלים והמיומנויות הנדרשים להשתלבות מיטבית בתעשיית ההייטק. כמו כן, במסגרת התוכנית יחולקו מלגות לימודים לאוכלוסיות המוגדרת בייצוג חסר בתעשיית ההייטק הישראלית ובפרט לתושבי יישובי הצפון והדרום המפונים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה