דיגיטל וטק

מיקרוסופט ו-OpenAI בדרך למשפט: הניו יורק טיימס בתביעה היסטורית

הניו יורק טיימס הגיש תביעה בגין הפרת זכויות יוצרי נגד מיקרוסופט וחברת OpenAI, בטענה שטכנולוגית הבינה המלאכותית פרי יצירתן של שתי החברות העתיקה באופן לא חוקי מיליוני כתבות על מנת להכשיר את ChatGPT ושירותים אחרים שמתחרים כעת בטיימס
מערכת ice | 
מיקרוסופט תחת חקירה (צילום Magma Images, unsplash)
מערכת הניו יורק טיימס, הגישה תביעה נגד OpenAI ומיקרוסופט, בגין הפרת זכויות יוצרים. בתביעה טוען הטיימס כי טכנולוגיית הבינה המלאכותית של החברות העתיקה באופן לא חוקי מיליוני מאמרים של העיתון הפופולארי, על מנת להכשיר את הצ'אטבוט של החברה ChatGPT, ושירותים אחרים שנכון לעכשיו, חלקם  אף מתחרים בטיימס.
התביעה הנוכחית היא רק חלק מגל של תביעות משפטיות שהוגשו נגד החברות אשר מבקשות להגביל את השימוש של החברות לכאורה בתוכן הנמצא ברחבי הרשת ללא אישור היוצרים שלה על מנת להכשיר את המודלים של הבינה המלאכותית. הניו יורק טיימש הוא למעשה כלי התקשורת הראשון אשר עתיד לנהל הליך משפטי נגד  OpenAI ומיקרוסופט, מאז החל טירוף הבינה המלאכותית.
על פי פרטים שפורסמו על ידי ה-CNN, בתלונה שהוגשה היום (רביעי), נכתב כי: "השימוש הבלתי חוקי של מיקרוסופט ו-OpenAI בעבודת הטיימס ליצירת מוצרי בינה מלאכותית שמתחרים בה מאיים על יכולתו של הטיימס לספק שירות זה".
כמו כן, העיתון ציין ש-OpenAI ו-Microsoft,  השתמשו במקורות אחרים ב"העתקה בקנה מידה רחב", אך "הם נתנו דגש מיוחד לתוכן של טיימס" בשאיפה "לעלות על ההשקעה האדירה של הטיימס בעיתונאות שלו על ידי שימוש בו לבניית מוצרים תחליפיים ללא רשות או תַשְׁלוּם". נכון לעכשיו מיקרוסופט ו-OpenAI, טרם פרסמו תגובה על התביעה שהוגשה נגדם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה