דיגיטל וטק

מאסק בצרות: האיחוד האירופי פתח בחקירה נגד טוויטר

הרשת החברתית X (טוויטר) עלולה להיקנס במאות מיליוני דולרים, לאחר שהאיחוד האירופי פתח בחקירה רשמית, על היעדר הטיפול בהפצת תוכן אסור, הפרת חובות בנושא שקיפות ועיצוב ממשק המשתמש
מערכת ice |  1
אילון מאסק (צילום shutterstock)
אילון מאסק רגיל להסתבך בצרות, אבל הפעם הוא עשוי להיקנס במיליונים רבים, לאחר שהאיחוד האירופי הודיע אתמול (שני) שהוא פותח בחקירה נגד הרשת החברתית X (טוויטר), על רקע אי טיפולה בהפצת בתוכן בלתי חוקי ודיסאינפורמציה. זאת, בין היתר על רקע המלחמה בין ישראל לחמאס והפצה של דעות אנטישמיות.
הרגולטור של האיחוד האירופי, תיירי ברטון, אמר אתמול כי החקירה נפתחה בנוסף גם עקב חשדות להפרת של חובת השקיפות של X, וכן בתגובה למה שהאיחוד האירופי מכנה עיצוב "מתעתע" של ממשק המשתמש.

החקירה נגד טוויטר תעסוק בין היתר בשינוי שערכה החברה ב"וי הכחול" המסמן משתמש מאומת, שכן תמורת תשלום יכלו גורמים להפיץ דיסאינפורמציה.
טוויטר X הגיבה בהצהרה שהוכנה מראש כי היא "נשארה מחויבת לציית לחוק השירותים הדיגיטליים ומשתפת פעולה עם התהליך הרגולטורי. חשוב שתהליך זה יישאר נקי מהשפעה פוליטית ויפעל בהתאם לחוק. X מתמקדת ביצירת סביבה בטוחה ומכילה עבור כל המשתמשים בפלטפורמה שלנו, תוך הגנה על חופש הביטוי, ואנו נמשיך לפעול ללא לאות לקראת מטרה זו".
זוהי החקירה הראשונה במסגרת חוק השירותים הדיגיטליים החדש (DSA), הדורש מהרשתות החברתיות לטפל בתכנים לא חוקיים ולפעול להסרת דברי שטנה, תוך איזון עם חששות של חופש הביטוי. חברות שנמצאו אשמות בהפרות צפויות לקנסות של עד 6% מההכנסות השנתיות העולמיות שלהן.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מרוב בושה, מחפשים את השעיר לעזאזל
    סילי 12/2023/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אירופה בשוק מהאנטשמיות שמתגלה אצלה. מסקר שעשו בברלין עולה כי 25% חושבים שמדינת ישראל לא היתה צריכה לקום. רוב גדול של בני העשרימים באירופה וארה"ב בעד פלסטין ומצדיקים את הטבח של ה7 באוקטובר. אירופה בשוק! אבל הם יודעים שזה בגלל שנים של עצימת עיניים, הצבעות נגד ישראל באום, משפטים בבית הדין הבינלאומי בהג ועוד ועוד. כרגע מנסים להבין שם איך הגיעו למצב הזה ולהבין איך מתמודדים עם זה? ממשיכים בעצימת העיניים או מטפלים בתופעה. בשביל התשובה השנייה צריך להודות בטעות, בשביל התשובה לראשונה אפשר כרגע להאשים את אילן מאסק. הוא גם בעלים של טויטר וגם יהודי. שתי ציפורים. קשה לקבל את זה בשנת 2023, קשה לקבל את זה בגלל שאנחנו הרגשנו שאנחנו חלק מהעולם בכל מקום ואחת המדינות עם התרומה הגדולה בטכנוליה, חקלאות, רפואה, ביטחון וכו'. אנחנו מטיילים בעולם ונחשבים לכאלה שמוצאים כסף ונהנים, יש לנו אלופים אולימפיים, זוכי אירווזיון, מקבלי פרס נובל ומקבלי פרסים ותארי כבוד בעוד מדינות בעולם. ישראל מדינה חזקה, יציבה, תורמת ומעילה. אבל מתברר שרק בעיני עצמנו. העולם שונא אותנו. זו עובדה! לא הרגשת נחיתות וזה רק ילך ויחמיר.
    סגור