דיגיטל וטק

הגיע הזמן להתקדם: כך ישראל תשתמש לטובתה בבינה מלאכותית

משרד החדשנות ומשרד המשפטים מפרסמים מסמך מדיניות משותף המציג עקרונות רגולציה ואתיקה בתחום הבינה המלאכותית. המסמך ינחה את משרדי הממשלה בפעילותם

מערכת ice | 
בינה מלאכותית (צילום shutterstock)
בהמשך לתוכנית הלאומית לבינה מלאכותית, משרד החדשנות ובמשרד המשפטים, מפרסמים מסמך רשמי המציג את המדיניות הרגולציה והאתיקה לפיו משרדי הממשלה עתידים לפעול. 
לפי המסמך, בינה מלאכותית היא שם כולל ליישומים המבוססים על מודלי שפה המאפשרים ליצור באמצעות שאילתה קצרה, תוכן חדש - טקסטים, תמונות, סרטונים, מוזיקה, קוד מחשב ועוד. 
הסוגיה המרכזית של המדינה בנושא הבינה המלאכותית - היא ה"פייק ניוז" והשלכותיו על אמון הציבור ועל מוסדות דמוקרטיים. כלי בינה מלאכותית יכולים להעלות תוכן מטעה במכוון, ולהפיצו בהיקפים ניכרים ובקלות וכך לפגוע בחינוך, בתרבות ובכלכלה. 
המסמך מפרט את עקרונות ה-OECD שלפיהם יהיה שימוש אחראי בטכנולוגיה על מנת לאפשר רווחה חברתית וקידום ישראל בתחום החדשנות. בנוסף, ייפתח מוקד מידע שייתן מענה בכל הקשור לנושאי רגולציה, מדיניות מידע ונתונים, סוגיות אתיות, שת"פ בינלאומי אזרחי והטמעה במגזר הציבורי והאזרחי.
לפי המסמך, בין השימושים האסורים בטכנולוגיה הוא זיהוי ביומטרי מרחוק בזמן אמת במקומות ציבוריים (למעט עבור רשויות אכיפה ובנסיבות של פשעים חמורים ובכפוף לאישור משפטי).
שר החדשנות, המדע והטכנולוגיה אופיר אקוניס, אמר: "עם השלמת העבודה על מסמך המדיניות ופרסומו לציבור, בכוונתי לקדם את אימוץ המדיניות שתנחה את הרגולטורים לפעול בהתאם לה ותאפשר את יישומה, לשם חיזוק מעמדה של מדינת ישראל כמובילה טכנולוגית ובכדי לאפשר קידום מדיניות של חדשנות אחראית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה