דיגיטל וטק

גוגל נפרדת: זה השינוי החשוב שהיא מכניסה בגוגל כרום

גוגל, מנהלת כבר שנים מאבק בנטרול קובצי הקוקיז, אשר נעשה בהם בעיקר שימוש על ידי רשתות פרסום. כעת היא מעלה את המאבק ובשבועות הקרובים החברה עומדת לצאת במהלך גדול
מערכת ice | 
גוגל כרום (צילום shutterstock)
קבצי הקוקיז הם למעשה מידע שנאגר על שגרת השימוש שלנו ברחבי האינטרנט ומי שלרוב עושה בו שימוש הם רשתות פרסום, חברות אנליטיקס ודאטה. גוגל ואפל, כבר שנים, מנהלות נגד קבצי הקוקיז מאבק כאשרה רק לפני יותר משנה אפל הכריזה כי היא לא מאפשרת אותם באקוסיסטם שלה. עכשיו נראה כי גם גוגל נוקטת בצעד קיצוני בדומה לאפל.
גוגל הכריזה ב-2020 כי תוציא את קבצי הקוקיז מדפדפן הכרום ועכשיו, היא מעלה הילוך ומכריזה כי החל מה-4 בינואר  גוגל מעבירה הילוך לשלב הבא המשמעותי: החל מה-4 בינואר, אחוז אחד ממשתמשי כרום יקבלו הודעה עם כותרת מפתה: "Browse with more privacy".
גוגל תציע לאותם משתמשים ברי מזל לנטרל לחלוטין את הגישה של אתרים לקובצי קוקיז צד-שלישי. במקרה של תקלה במהלך הגלישה, גוגל תאפשר להפעיל קוקיז לאתרים ספציפיים.
השלב הזה של הניסוי יהיה מצומצם למדי כאמור, ובכל זאת מדובר באחד המהלכים הכי משמעותיים עבור גוגל, שחלק הארי של הכנסותיה נובע מפרסום ברשת, אבל בגוגל טוענים שבמהלך החציון השני של 2024 יתחילו להפעיל את האפשרות ליותר ויותר משתמשים, עד שלבסוף האפשרות תהפוך לברירת המחדל החדשה של כרום. וכן, אנחנו יודעים, זה קיים ב-Firefox וב-Safari כבר שנים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה