דיגיטל וטק

אפל מהדקת את אמצעי האבטחה באייפון: כך תשמרו על המידע האישי

אפל, השיקה פיצ'ר אבטחה חדש בגרסת הבטא של מערכת ההפעלה של מכשירי האייפון ה-iOS 17.3 אשר בא לתת מענה לעלייה בגניבת אייפונים ברחבי העולם. כעת, במידה והמכשיר שלכם ייגנב, הגישה אל נתונים בו יחסמו
מערכת ice | 
אייפון 15 (צילום shutterstock)
על רקע העלייה המאסיבית בגניבת אייפונים ברחבי העולם, ענקית הטכנולוגיה אפל, הציגה פיצ’ר אבטחה חדש בגרסת הבטא iOS 17.3 למכשירי האייפון של החברה. שמו על הפיצ'ר החדש הוא  Stolen Device Protection (“הגנת מכשיר גנוב”). מטרתו של הפיצ'ר החדש זה למעשה למנוע גישה מגנבים למכשיר ולנתוניו על ידי שימוש בטביעת אצבעות, בזיהוי הפנים או בשימוש בקוד גישה.
למי שלא מכיר, זהו לא הפיצ'ר האבטחה היחיד שקיים באייפון. במרוצת השנים, אפל, שילבה שלל פיצ'רים של אבטחה בכלל מכשירי החברה כמו זיהוי פנים (Face ID) או טביעת אצבע (Touch ID), כשלצדם מוגדרת תמיד סיסמה רגילה שנועדה לשמש כגיבוי, סיסמה היכולה לשמש כאמור כנקודת חולשה במידה והמכשיר נגנב.
כאמור הפיצ'ר החדש בא לתת מענה לעלייה המאסיבית בגניבת מכשירי החברה, בעיקר בארה"ב בה הפופולאריות של המכשיר היא כל כך גדולה שלמרבית בני הנוער בארה"ב יש כיום אייפון.
בעת הפעלת פיצ’ר ההגנה החדש מערכת ה-iOS תגביל את הגישה למגוון הגדרות, בהן הסיסמאות המאוחסנות במכשיר, ביטול איתור המכשיר ועוד, ותאפשר למשתמש (או הגנב במקרה זה) לגשת אליהם רק באמצעות סיסמה, דבר שימנע ממשתמשים לא מורשים לשנות את הגדרות האבטחה במכשיר.
בנוסף, חלק מההגדרות יכללו שיהוי מובנה של שעה, שיחייב את המשתמש להזדהות בצורה ביומטרית פעמיים על מנת להגביל את הגישה ולמנוע מצבים בהם המכשיר נגנב לאחר שהמשתמש פתח אותו פיזית. ההשהייה תשלב זיהוי מיקום של המשתמש על מנת שלא להפריע לו לשנות הגדרות כאשר הוא בבית או בעבודה למשל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה