דיגיטל וטק

נוסטרומו ואוניברסיטת קליפורניה בשת"פ: תפתח מערכת אגירת אנרגיה ייחודית לקמפוסים

פיתוח המערכת ייעשה עם קמפוס Dominguez Hills, שהינו הקמפוס המוביל באוניברסיטת קליפורניה בנושא ניהול אנרגיה, אוניברסיטת CSU מנהלת כיום 23 קמפוסים שונים, והינה מערכת החינוך האוניברסיטאי הגדולה בארה"ב. משום כך, החברה רואה בשת"פ מהלך אסטרטגי בעל פוטנציאל שיווקי רב

מערכת ice | 
מתקן האגירה (צילום נוסטרומו)
נוסטרומו, שעוסקת בפיתוח ושיווק טכנולוגיה חדשנית ונקייה לאגירה ולניהול ביקושי אנרגיה לבניינים, דיווחה הבוקר (ה') על חתימת מזכר הבנות בלתי מחייב לשיתוף פעולה עם אוניברסיטת מדינת קליפורניה (CSU), עבור קמפוס CSUDH) Dominguez Hills) במסגרתו תפתח החברה, בסיוע הקמפוס, גרסה חדשה למערכת האגירת אנרגיה של החברה (IceBrick), המותאמת לשרת מרכזי הפצת קור גדולים (District cooling) המשרתים קמפוסים, מרכזי ערים ואזורי תעשייה .
אוניברסיטת CSU מנהלת כיום 23 קמפוסים שונים, והינה מערכת החינוך האוניברסיטאי הגדולה ביותר בארה"ב. משום כך, החברה רואה בשת"פ מהלך אסטרטגי, בעל פוטנציאל שיווקי רב. יצוין כי קמפוס Dominguez Hills הינו הקמפוס המוביל ברשת האוניברסיטאות של CSU בנושא ניהול אנרגיה.
במזכר ההבנות נקבע, בין היתר, כי לאחר השלמת פיתוח המערכת החדשה, שצפוי להימשך כשנתיים, תותקן גרסת הדגמה (בגודל שבין 400 ל-2,000 טון-קירור שעה) בקמפוס Dominguez Hills. הקמפוס מצדו, יספק לחברה אפיונים לצרכי פיתוח המערכת החדשה, ייקח חלק בבדיקות המערכת, ויהיה אחראי להתקנת המערכת, תוך אספקה של נתונים טכניים ותפעוליים לצורך פיתוח ומדידת ביצועים. החברה מעריכה שככל שמערכת ההדגמה והפרויקט יוכתרו בהצלחה, הקמפוס יבחן רכישת מערכת בגודל מלא, וכן שהאוניברסיטה (CSU) תבחן רכישת מערכות דומות לקמפוסים נוספים.
מדינת קליפורניה היא שוק היעד העיקרי של נוסטרומו. שילוב של קצב חדירה מהיר של אנרגיה סולארית, אקלים חם וגלי חום היוצרים עומסי חשמל קיצוניים במדינה, הביא לחוסר יציבות של רשת החשמל ולהפסקות חשמל מרובות בשעות השיא. עומסי החשמל מושפעים באופן ניכר מצרכי מערכות מיזוג האוויר בבניינים, האחראיות לכמחצית מצריכת החשמל בשעות השיא. הטכנולוגיה הייחודית של נוסטרומו, שמספקת אנרגיית קור למערכות מיזוג האוויר, מסייעת בהפחתה דרמטית של העומסים הללו, ומאפשרת למנהלי הרשת ניהול מתקדם של דרישות האנרגיה.

נוסטרומו ממשיכה בימים אלה לפעול לקבלת מסגרת הלוואה של הממשל הפדרלי בארה"ב בסך של עד 176 מיליון דולר בערבות של משרד האנרגיה האמריקאי (DOE), לטובת פריסת מערכות אגירת אנרגיה של החברה בארה"ב (בעיקר בקליפורניה). המימון, ככל שיועמד לחברה, מיועד לפריסת 120-110 מערכות, בקיבולת כוללת של 275 מגה-וואט שעה. ביולי השנה קיבלה החברה הזמנה ממשרד האנרגיה האמריקאי להליך בדיקת נאותות ומו"מ על תנאי ההלוואה לצורך חתימה על מזכר הבנות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה