דיגיטל וטק

מנכ"ל חברת User1st בראיון: "המלחמה גרמה להפסדים עצומים"

חברת User1st הישראלית, הינה חברה המפתחת טכנולוגיה בתחום הנגישות הדיגיטלית לאתרי אינטרנט ואפליקציות דיגיטליות. בשנה האחרונה יצאה החברה עם מוצר חדש שפיתחו. בראיון מיוחד ל-ice מספר מנכ"ל החברה בן רוזנס על עסקאות שנפלו עקב המלחמה ועל היעדר עזרה מהגופים הממשלתיים
טל גורן |  1
בן רוזנס מנכ"ל user1st (צילום באדיבות חברת user1st)
חברת User1st הישראלית, מפתחת טכנולוגיה בתחום הנגישות הדיגיטלית לאתרי אינטרנט ואפליקציות דיגיטליות, בשנה האחרונה יצאו לשוק עם מוצר חדש שפיתחו המאפשר לנטר דרך שימוש ב- AI  את בעיות הנגישות שקיימות באתר / אפליקציה, ולהציע פתרון כולל בהטמעה אוטומטית, חצי אוטומטית ודינאמית בקוד. הטכנולוגיה מאפשרת לקבל אתר אינטרנט או אפליקציה נגישים בלי שום הבנה בתקני נגישות, או בידע מתקדם בתכנות. 
החברה חתמה חוזים עם הגופים הגדולים במשק ובין לקוחותיה: האו"ם, מגדל, בנק לאומי, ישרוטל, קופת חולים כללית, כלמוביל, מלונות דן, קרן קיימת לישראל, קופת חולים מאוחדת ועוד.
בראיון מיוחד ל-ice מספר מנכ"ל החברה בן רוזנס על השפעת המלחמה על החברה, על העסקאות הגדולות שנפלו ועל היעדר העזרה מהגופים הממשלתיים.
"אנחנו מתמחים בהנגשה של תכנים דיגיטליים לאנשים בעלי מוגבלויות, בשנה האחרונה החברה הקימה מוצר חדש והגיע לשלב של פריצה משמעותית בארץ ובחו"ל והגיע גם לחברות ענק, על אף הקשיים שהיו בארץ לפני המלחמה, המוצר החדש והייחודי שלנו עזר לנו להביא להתפוצצות בהרבה פרויקטים ועבודה ואז החלה המלחמה הנוראית הזו. מעבר לזה שכולם פה בטראומה, חלק מהאנשים שלי איבדו קרובים שהיו שם, המזל הגדול שלנו זה שעבדנו כמודל היברידי עם דגש גדול על עבודה מהבית, אבל גם יש פן מנטלי של להחזיק את העובדים".
מבחינתי השיח מול משקיעים אמר בן רוזנס: "מבחינת משקיעים ישראלים, השיחות נעצרו, קיבלנו הודעה לקונית של "כרגע אנחנו עוצרים את כל השיחות, נדבר כאשר המצב יירגע", יש שיחות עם משקיעים אמריקאים או משקיעים מחו"ל, לפחות לגבי האמריקאים הם כן מתעניינים במצב, משום שיש שם הרבה יהודים וכן יש איזשהו קשר למצב בארץ עם המון דאגה ואכפתיות, אבל התחייבות לדברים מסוימים כלפי המשקיעים שלי, כל עניין החוזים לפחות בארץ כולל חוזים במיליונים, הכל הוקפא כרגע.
לגבי עסקאות שכבר היו אמורות להיות משולמות, חלק מהתשלומים עוברים, חלקם לא משום שהחברות עסוקות בלראות כיצד מתאימות עצמן למלחמה. אם אנחנו רוצים לתאם מועדים חדשים לחברות גדולות בישראל, אז אי אפשר משום שרוב האנשים מגויסים למילואים וזה מאד מגביל אותנו".

"אני מעריך את ההפסדים הצפויים עקב המלחמה בין חצי מיליון ל-750 אלף דולר לפחות, אם אצטרך לדחות עוד פרויקטים עקב מחסור בכוח אדם, אני מעריך את ההפסדים בעוד 150-200 אלף דולר.
לגבי משקיעים, אפילו אי אפשר להגיד את הסכומים מכיוון שלפרויקטים צריך להתחייב ואף אחד לא יודע איך תצא מהמלחמה, בכל זאת זה סטארט-אפ, ככה שזה מקום מאד בעייתי. לקחתי חברה שנראתה שלד של עצמה, הפכתי אותה מחדש עם מוצר טכנולוגי חדש מכיוון שרוב העסקאות הן על המוצר החדש שלנו, ולקח לנו הרבה מאד זמן לבשל אותו, ככה שהמצב שם אותנו במקום מאד בעייתי.
מצד שני בארצות הברית ואירופה אנחנו כן מצליחים לבנות תחליף למוצר והצד העסקי שלנו בחו"ל עובד טוב יותר כי יש את האמפטיה הזו. אני עדיין לא יודע כמה נצליח לדחוף שם חזק, כי אנחנו לא נכסה על כל ההפסדים, אבל אם נצליח לכסות על 20% מהעסקאות שהיו אמורות להתבצע אהיה מאד מרוצה".
על השאלה אם המדינה עוזרת אמר רוזנס: "כרגע המדינה לא עוזרת, אבל אני יודע שהרשות לחדשנות יוצאת עם פרויקט מסוים, אבל אני לא יודע מה הקריטריונים, כמה המצב עם הבנקים בעייתי, כי אתה נותן תחזיות לבנק ואתה לא יודע אם יעברו אליך הכספים.
מה שהיה צריך להיכנס בתחילת אוקטובר עדיין לא נכנס, עכשיו קיבלתי הודעה שהתשלום מתעכב בשבועיים שלושה. במקום להתפוצץ קדימה אני עכשיו מאד מחשב את הצעדים שלי, מה לעשות כדי לא להקריס את החברה. למזלי יש לי תזרים ואני לא סטארט-אפ שחי על השקעות כרגע, יש לי לקוחות יציבים ועסקאות יחסית יציבות, אבל הגדילה שלי נפגעה משמעותית בשנה של התפוצצות וזה מאד בעייתי".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    עצוב. נגיש בקליק עדיפים
    צחי 10/2023/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עומדים תמיד במשימה
    סגור