דיגיטל וטק

בגלל תאונת דרכים: יצרנית הרכב האוטונומי מפסיקה את הניסויים

מונית של חברת קרוז שמוחזקת על ידי ג'נרל מוטורס דרסה הולך רגל. החברה נמנעה מלהעביר תיעוד לרשויות וקליפורניה שללה מהחברה את האפשרות לפעול בשטרה. ההשלכות: החברה מקפיאה את הפעילות בארבע מדינות נוספות. "הדבר החשוב ביותר - לבנות מחדש את אמון הציבור"
מערכת ice | 
מכוניות (צילום shutterstock)
חברת הרכב האוטונומי קרוז, שמוחזקת ברובה בידי ג'נרל מוטורס, הודיעה כי היא מפסיקה את ניסוייה בכמה ערים בארה"ב. פעילות שירות המוניות האוטונומיות (רובוטקסי) יחדל בערים אוסטין, יוסטון, פניקס ומיאמי, שיצטרפו לסן פרנסיסקו, שבה הופסק השירות בהוראת מחלקת התחבורה של מדינת קליפורניה, כך מדווח הבוקר (שני) דה מרקר.
לפני כשלושה שבועות הייתה מעורבת מונית של קרוז בתאונת דרכים כאשר הולך רגל נפגע ממכונית אחרת, מאוישת בידי נהג, ונפל מתחת למונית האוטונומית. המונית ניסתה לעצור בצדי הדרך, ולשם כך נסעה כשבעה מטרים, במהירות שהגיעה לכ-10 קמ"ש, כאשר הולך הרגל הפצוע נמצא מתחת למכונית.
קרוז נמנעה מלהעביר למחלקת התחבורה של קליפורניה תיעוד מלא בווידאו של התאונה, המדינה שללה מהחברה את האפשרות לפעול בשטחה. "הדבר החשוב ביותר עבורנו כעת היא לבנות מחדש את אמון הציבור", נכתב בהודעת החברה. "חלק מכך הוא לבחון את עצמנו באופן נוקב, גם אם זה אומר שנתנהל באופן לא נוח או קשה עבורנו".
 
החברה צפויה להמשיך בניסויים במכוניות אוטונומיות שבהן ישהה נהג ניסוי, שיכול לקחת את הפיקוד בכל עת. התאונה של קרוז והפסקת הניסויים הם מכשול נוסף בדרך למכוניות אוטונומיות. קרוז, לצד Waymo, חברה בת של אלפבית, שהיא החברה האם של גוגל - הן היחידות שהפעילו מוניות אוטונומיות בארה"ב ללא פיקוח נהג. בתחום הרכב האוטונומי, מקובל לראות ארבע חברות כמתקדמות ביותר בתחום: מובילאיי הישראלית, באידו הסינית, Waymo וקרוז.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה