דיגיטל וטק

מי היה מאמין? מנוע החיפוש של גוגל חוגג 25 שנה

היום לפני חצי יובל ענקית הטכנולוגיה השיקה את הכלי ששינה את העולם. מאז, ההערכה היא כי מיליארדי אנשים נעזרו בו, חלקם הנרחב באופן יומיומי. לכבוד ציון הדרך החגיגי, האתר יציע לגולשים שיכנסו אליו היום לחגוג יחד איתו. המנכ"ל סונדאר מדבר על העתיד: "המאמץ למצוא תשובות יניע התקדמות חסרת תקדים"
מערכת ice | 
מנוע החיפוש של גוגל (צילום אביר סולטן/ פלאש 90)
"איך חותכים אננס?", מי היה מאמין שרק לפני כמה שנים לא היה כל כך פשוט למצוא תשובות לשאלות פשוטות כאלה. אולי התקשרתם לחברה או קרוב משפחה עם כשרון בישול, אולי סרקתם את ספרי הבישול בבית כדי לחפש הוראות. ואם לא הצלחתם לחשוב איפה אפשר לחפש את התשובה בכלל, כנראה שפשוט תפסתם סכין מטבח וניסיתם להסתדר לבד.
היום לפני 25 Google השיקה את מנוע החיפוש. מאז, מיליארדי אנשים נעזרו בכלים שלנו בדיוק למטרה הזאת - לספק את הסקרנות שלהם. לפתוח עסק. להתחיל מסע. לחתוך אננס. "זו גאווה גדולה להגיע לציון הדרך הזה - ולא עשינו זאת לבד", כתב מנכ"ל גוגל סונדאר פיצ'אי בתחילת החודש. "אנחנו אולי חברת טכנולוגיה", מוסיפים בחברה "אבל Google נעשתה מה שהיא היום בזכות אנשים: העובדים והעובדות שלנו, השותפים שלנו, והכי חשוב, כל אותם אנשים ונשים שמשתמשים במוצרים שלנו".
  
בשנת 2000 כל כך הרבה אנשים נכנסו ל-Google לחפש תמונות של השמלה הנועזת שג'ניפר לופז לבשה לטקס הגראמי, עד שהשאילתה הזו הפכה לשאילתת החיפוש הפופולרית ביותר. בתוצאת החיפוש הזו היו 10 קישורים לטקסט, אבל אף לא אחד לא היה תמונה של שמלה ירוקה. אז המהנדסים של Google התיישבו למצוא דרכים חדשות לאנדקס תמונות ולא רק דפי אינטרנט. וכך נולד Google Images, שמאפשר לכם למצוא בדיוק את התמונה שרציתם, באותו הרגע.
לרגל יום ההולדת, Google חוגגת במגוון דרכים מפתיעות: ה-Doodle בדף הבית מציין את התפתחות הלוגו של Google, ואם יתחשק לכם לחפש (או לפזם) שאילתות הקשורות ליום הולדת, יש מצב שתחכה לכם הפתעה קטנה. בחברה נפעמים מההזדמנויות שעומדות בפניה, ומהדרכים שבהן הבינה המלאכותית מאפשרת להמשיך לשפר את חייהם של רבים ברחבי העולם. כפי שכתב סונדאר, "ב-25 השנים הקרובות, המאמץ למצוא תשובות יניע התקדמות טכנולוגית חסרת תקדים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה