דיגיטל וטק

עמותת בוגרי 8200 זכתה במכרז יוקרתי במיליוני שקלים

עמותת בוגרי 8200 זכתה במכרז רשות החדשנות להפעלת תוכנית יזמות רפואית של קהילת 8200BIO. העמותה נבחרה במכרז רשות החדשנות להפעיל את אחת מ-20 התוכניות החדשניות לפיתוח הון אנושי לעיסוק בטכנולוגיה מתקדמת. 20 הגופים הזוכים יקבלו מענק מצטבר של כ-36 מיליון שקל
מערכת ice | 
יחידת 8200 (צילום דובר צה"ל)
עמותת בוגרי 8200 זכתה במכרז רשות החדשנות להפעלת תוכנית יזמות רפואית של קהילת 8200BIO. העמותה נבחרה במכרז רשות החדשנות להפעיל את אחת מ-20 התוכניות החדשניות לפיתוח הון אנושי לעיסוק בטכנולוגיה מתקדמת, במטרה לסייע לאקוסיסטם החדשנות הרפואית בישראל.
8200bio הינה קהילה של בוגרי יחידת 8200 מבית עמותת בוגרי 8200 שמטרתה לקדם תעשיית הביוטכנולוגיה והבריאות הדיגיטלית בישראל באמצעות חשיפת בוגרי היחידה לעולמות התוכן הרפואיים ועל ידי חיבור בין אנשי תוכנה ואנשי רפואה שיביאו להקמתם של מיזמים העוסקים בתחומי הבריאות. הקהילה מונה כאלף וחמש מאות בוגרי יחידה המגיעים מרקע מקצועי מגוון הכולל מדעי המחשב, רפואה, ביולוגיה ועסקים. 8200Bio מפעיל מגוון של תוכניות יזמות, מיטאפים וסדנאות בתחום הטכנולוגיה והיזמות הרפואית.
בשנה האחרונה השיקה הקהילה את תכנית Leap המלווה 25 יזמים, שנבחרו בקפידה מבין מאות מועמדים, ומעניקה ליווי מלא בתהליך הקמת חברה רפואית לאורך 3 חודשים, משלב איתור הצורך הקליני בבית החולים בילינסון, עבור דרך פיתוח הפתרון וכלה בבניית התוכנית העסקית לחברה. מדובר בתוכנית ייחודית התומכת ביזמים בתהליך ההקמה של חברות חדשות, ובשונה מתוכניות האצה היא אינה תומכת בחברות קיימות. התוכנית פועלת בשיתוף חממת החדשנות של בית החולים בילינסון וקרן ההון סיכון aMoon.

תוכנית LEAP מאפשרת ליזמים טכנולוגים מצטיינים בוגרי 8200 ויחידות טכנולוגיות נוספות באגף המודיעין, להיכנס לתחום הבריאות ולהעשיר את התעשייה הישראלית בפתרונות קליניים מתקדמים וחדשניים. נוסף, התוכנית מאפשרת לקרנות הון-סיכון מעורבות מוקדמת בהקמת החברה, בחירת הרעיון ובניית המודל העסקי ובכך היא מצד אחד מנגישה לקרנות הישראלית deal flow של חברות חדשות המתאימות יותר לאסטרטגיה של הקרן ומצד שני עוזרת ליזמים להימנע מטעויות נפוצות המלוות חברות בשלבי ההקמה ולהגיע בשלים לגיוס ההון הראשוני לחברה.
תוכנית זו הינה פרי יוזמה של מייסדי קהילת 8200BIO  בעמותת בוגרי 8200, ד"ר אורי זליכוב, ד"ר עמית (איימי) מייטוס וארוד בליסה, כולם בוגרי היחידה, ומובילי המחזור הראשון של התוכנית הם ד"ר הוא אורן שריג וד"ר אורי זלוצובר בסיוע מתנדבות ומתנדבים מרשת הקשרים של עמותת בוגרי 8200. לאור הצלחת התוכנית, זכתה העמותה במכרז של רשות החדשנות שיאפשר את פיתוח הפעילות הענפה של הקהילה וקידום תוכניות יזמות בתחומי הבריאות והביוטכנולוגיה. במסגרת הזכייה במכרז הרשות, יקבלו 20 גופים זוכים עבור תוכניות נוספות הפועלות בכל רחבי הארץ, מענק מצטבר של כ-36 מיליון שקל עבור הכשרה והשמה של כ-2,000 בוגרות ובוגרים ממגוון אוכלוסיות.
חן שמילו, מנכ"ל עמותת בוגרי 8200: "בתקופה זו שבה האקו-סיסטם הטכנולוגי חווה טלטלה עזה אנו רואים חשיבות בהגברת התמיכה ביזמים וביזמות בשלבים מוקדמים בתחומי אימפקט מובהקים כגון בריאות, סביבה וחינוך. 8200Bio תהווה פלטפורמה מקצועית ליצירת מענים טכנולוגיים מתוך תפיסה חדשנית וצירוף כח אדם איכותי לעולם היזמות בבריאות. אנחנו מודים לרשות החדשנות על ההזדמנות והבעת האמון בעמותה פעם נוספת. מדובר בשיתוף פעולה משמעותי שאני בטוח שיביא לפריצות דרך ויסייע לרבים".
ד"ר אורי זליכוב ממייסדי קהילת 8200BIO: "ליחידה 8200 ובוגריה תפקיד משמעותי בהפיכתה של ישראל למעצמת הייטק עולמית. החיבור בין הביולוגיה והתוכנה לו אנחנו עדים בשנים האחרונות עשוי לאפשר לבוגרי 8200 למנף את כישוריהם בתחום התוכנה לטובת עולם הרפואה כפי שהם עושים כיום בתחומי הסייבר והאינטרנט ולהציב בפני ישראל הזדמנות להפוך למעצמת ביוטכנולוגיה. הייעוד של הקהילה הוא להסיר את החסמים הייחודים הניצבים בפני יזמים טכנולוגים בבואם לפתור את הבעיות המורכבות של עולם הרפואה ולהפוך את ישראל מסטארטאפ ניישן לביוטק ניישן".
דרור בין, מנכ"ל הרשות לחדשנות: "ההון האנושי הוא המשאב החשוב ביותר בישראל ואנו שמחים ונרגשים לשתף פעולה עם גופים מובילים בתחומם, שמובילה עמותת בוגרי 8200, להכשרה ופיתוח הון אנושי איכותי לעיסוק בטכנולוגיה מתקדמת שתסייע רבות לרפואה בישראל בפרט ולעולם בכלל".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה