דיגיטל וטק

גוגל בבשורה ל-2 מיליארד משתמשים: זה מה שיקרה לסיסמאות

 גוגל החלה ביום רביעי האחרון להשיק תמיכה במפתחות סיסמה, שיטת כניסה חלופית לאפליקציות ואתרי אינטרנט שלדבריה נועדה לשמש כחלופה "קלה יותר לשימוש ומאובטחת יותר" לסיסמה. איך זה יעבוד?
מערכת ice | 
גוגל כרום (צילום pixabay)
הימים שבהם צריך לחשוב על סיסמאות חדשות שאינן "סיסמה123" עלולים להסתיים - לפחות בחשבונות Google של כל אחד ממילארדי המשתמשים ברחבי העולם. גוגל החלה ביום רביעי האחרון להשיק תמיכה במפתחות סיסמה, שיטת כניסה חלופית לאפליקציות ואתרי אינטרנט שלדבריה נועדה לשמש כחלופה "קלה יותר לשימוש ומאובטחת יותר" לסיסמה.
באמצעות מפתחות סיסמה, גוגל אמרה שמשתמשים יכולים לגשת לחשבונות השונים שלהם באותו אופן שבו הם עשויים לבטל את נעילת הטלפון שלהם: באמצעות טביעת אצבע, סריקת פנים או PIN של נעילת מסך.

FIDO Alliance, קונסורציום אבטחה המונה חברות טכנולוגיה רבות כחברים, פיתח בעבר תקנים למפתחות סיסמה. מיקרוסופט, אפל וגוגל פועלות מאז להפוך את מפתחות הסיסמה למציאות.
אפל פרסמה את אפשרות המפתח שלה עם שחרורו של iOS 16, המאפשרת לאנשים להשתמש בטכנולוגיה בכל אפליקציות, כולל ארנק אפל. תמיכה במפתח סיסמה הושקה במכשירי Chrome ו-Android באוקטובר 2022, אך כעת האפשרות זמינה בכל חשבונות Google, מ-Gmail ועד Drive.
משתמשי סמארטפונים ידועים לשמצה בבחירת סיסמאות. אבל אפילו הוספת דמות מיוחדת או שילוב אלפאנומרי יכול רק להוסיף כל כך הרבה הגנה מפני שחקנים גרועים. בהשוואה, מפתחות סיסמה נתפסים כבטוחים יותר מאשר אפשרויות אחרות, כאשר גוגל מכנה אותם "עמידים בפני התקפות מקוונות כמו דיוג".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה