דיגיטל וטק

תסריטאים בהוליווד חוששים שהבינה המלאכותית תגנוב להם את העבודה

כחלק מהמשא ומתן הנוכחי בין איגוד הסופרים של אמריקה לאולפני הטלוויזיה והקולנוע הגדולים, הם דורשים שכר טוב יותר ורגולציה לגבי אופן השימוש בבינה מלאכותית כדי שטכנולוגיה כמו ChatGPT, Bing ובארד לא ישתלטו בסופו של דבר על התעשייה
מערכת ice | 
בינה מלאכותית (צילום shutterstock)
התסריטאים של הוליווד דורשים לכתוב סוף טוב משלהם - במקום שהבינה המלאכותית תעשה זאת עבורם. בעודם נרתעים מההתקדמות בטכנולוגיית מחשוב, המאפשרת לתוכניות ליצור טקסט הדומה מאוד לאופן שבו היה אדם, כותבי תסריטים מחפשים הגנה מפני החלפתם במכונות. כחלק מהמשא ומתן הנוכחי בין איגוד הסופרים של אמריקה לאולפני הטלוויזיה והקולנוע הגדולים, הם דורשים שכר טוב יותר ורגולציה לגבי אופן השימוש בבינה מלאכותית כדי שטכנולוגיה כמו ChatGPT, Bing ובארד לא ישתלטו בסופו של דבר על התעשייה.
"אנחנו פשוט לא יודעים איך תהיה הטכנולוגיה בעוד חודשים או שנים מעכשיו", אמר מייקל וייס, שכתב את מותחן המדע הבדיוני "מסע למרכז כדור הארץ" ב-2008 וסרטים נוספים. "אל תזלזל ביכולתו של המחשב לייצר חומרים ולהשתלט על היכולות האנושיות ואל תזלזל ברצון של אף תאגיד לחסוך כסף. עם שני הדברים האלה, אתה הולך לראות נקודת פיתול. כמה אנחנו יכולים לסמוך על AI כדי ליצור ולמי אנחנו הולכים לשלם כדי לעשות זאת? אלו השאלות הגדולות".
מודלים של בינה מלאכותית לוקחים כמויות עצומות של טקסט ונתונים מכל רחבי האינטרנט כדי ליצור תמונות, סרטונים או טקסט על סמך ההוראות שהוא נתון. שירים שנוצרו על ידי ChatGPT המחקים אמנים רבי מכר כמו דרייק ו-The Weeknd הפכו לוויראליים, בעוד שתמונות מזויפות של האפיפיור פרנציסקוס ודונלד טראמפ הוליכו משתמשים שולל וגרמו להם לחשוב שהם הדבר האמיתי.
התאגדות התסריטאים האמריקאית (WGA) אמרה שהיא תומכת בשימוש בבינה מלאכותית ככלי לסיוע בשכתוב תסריטים, אך חברי הארגון רוצים לוודא שתסריטאים עדיין יקבלו קרדיט מלא, גם כשיתבקשו לשכתב תוכן שנוצר על ידי AI. כדי לעזור לשלוט בהשפעה של בינה מלאכותית על עבודת תסריט, WGA דרש שחומר שנוצר על ידי בינה מלאכותית לא ייחשב כ"חומר מקור", כגון רומנים, מחזות ומאמרי מגזינים שניתן לבסס עליהם תסריט. האגודה גם דוחפת לכך שתוכן בינה מלאכותית לא יתויג כ"חומר ספרותי", הכולל תסריטים מקוריים, סיפורים ודיאלוגים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה