דיגיטל וטק

גוגל מציגה דו"ח רבעוני מצוין שמפתיע את וול סטריט

אלפבית דיווחה על הכנסות של 69.7 מיליארד דולר ברבעון הראשון, מעל הערכות האנליסטים של 68.9 מיליארד דולר. עם זאת, הצמיחה בהכנסות הואטה ל-3% מ-23% בתקופה המקבילה של שנת הכספים האחרונה. הכנסותיה בתקופה שלפני שנה היו 68 מיליארד דולר
מערכת ice |  1
גוגל (צילום unsplash)
אלפבית, חברת הבית של גוגל, פרסמה אמש (שלישי) דו"ח כספי טוב מהצפוי לרבעון הראשון, על רקע הכנסות מפרסום וביקוש לשירותי ענן. בינתיים, מניות החברה עלו בכמעט 4% במסחר ערב, לפני שהאטה ל-1.6%, לאחר שהחברה הודיעה על אישור רכישה חוזרת של מניות על סך 70 מיליארד דולר.
אלפבית דיווחה על הכנסות של 69.7 מיליארד דולר ברבעון הראשון, מעל הערכות האנליסטים של 68.9 מיליארד דולר, לפי נתוני Refinitiv. עם זאת, הצמיחה בהכנסות הואטה ל-3% מ-23% בתקופה המקבילה של שנת הכספים האחרונה. הכנסותיה בתקופה שלפני שנה היו 68 מיליארד דולר.
הרווח הנקי של אלפבית ברבעון הראשון ירד ל-15.1 מיליארד דולר (או 1.17 דולר למניה) מ-16.4 מיליארד דולר (1.23 דולר למניה) בתקופה המקבילה אשתקד. זה היה מעבר לציפיות האנליסטים של 1.07 דולר למניה, על פי הערכות Refinitiv. "אנחנו מרוצים מהביצועים העסקיים שלנו ברבעון הראשון, עם ביצועים טובים של מחלקת מנוע החיפוש והמומנטום המתגבר במחלקת הענן", אמר סונדאר פיצ'אי, מנכ"ל אלפבית וגוגל, בהצהרה. "בענן, אנחנו ממשיכים במסע ארוך ומרגש לבניית העסק הזה. ענן סיפק רווחיות ברבעון זה ואנחנו נשארים ממוקדים ביצירת ערך לטווח ארוך", הוא הוסיף.
Google Cloud Platform, יחידת מחשוב הענן של החברה, מתחרה עם Amazon Web Services ו-Microsoft Azure. ברבעון הראשון רשמה זרוע מחשוב הענן רווח של 191 מיליון דולר, לעומת הפסד של 706 מיליון דולר בשנה הקודמת. הכנסות היחידה עלו ב-28% ל-7.4 מיליארד דולר לעומת 5.8 מיליארד דולר בשנה הקודמת.
רוב ההכנסות של אלפבית מגיעות ממודעות גוגל. הכנסות הפרסום של גוגל, כולל חיפוש Google, מודעות YouTube ורשת גוגל, היו 54.5 מיליארד דולר ברבעון הראשון, בהשוואה ל-54.6 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד. עסקי הפרסום שלה היו עדים לירידה רציפה שניה ברבעון. עם זאת, ההכנסות מהחיפוש של גוגל, העסק הגדול ביותר שלה, עלו בכמעט 2% ל-40.4 מיליארד דולר ברבעון הראשון. מצד שני, מכירות המודעות של YouTube ירדו ב-2.5% ל-6.6 מיליארד דולר.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    תקראו היטב
    ג'סמין נגבי 04/2023/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גוגל עוברת תקופה לחוצה, גוגל גם יודעת איך להתנהג מול אתגר ויש לה רוח קרבית ואג'נדה, שאין לאחרות. גם יהיו אפ'ס אנד דאונ'ס, גוגל במיטבה מול העידן החדש בעולם הטכנולוגיה ואין לה שום כוונה מלבד להיות "כמו גוגל של פעם" ולפתור בעיות ולחזור להובלה אבסולוטית. אני עוקבת אחריה, והנה עצה: אל תספידו את גוגל בטרם עת. זה מראה על בורות הכתבים וחוסר מקצועיות של העורכים. לעניות דעתי, כמובן. אבל דעתי היא שמשקפת לאן ברוח נושבת, וגוגל אוטוטו על זרם סילון, כאשר השמיים, במקרה שלה, הם רק קו הזינוק.
    סגור