דיגיטל וטק

אילון מאסק לא נשאר מאחור: המיליארדר נכנס לשוק AI

החברה החדשה תאפשר למאסק להתחרות ב-OpenAI, הקבוצה הנתמכת על ידי מיקרוסופט שהוא ייסד ב-2015. הוא עזב את מועצת המנהלים שלוש שנים לאחר מכן, על רקע התנגשויות עם ההנהלה שלה, כולל על היחס לבטיחות בינה מלאכותית
מערכת ice | 
אילון מאסק (צילום יוטיוב/ TED)
אילון מאסק מפתח תוכניות להשיק סטארט-אפ חדש של בינה מלאכותית שיתחרה ביצרנית OpenAI, כאשר המיליארדר שואף להצטרף למירוץ של עמק הסיליקון לבניית מערכות בינה מלאכותית. כך נחשף ב-Financial Times. מנכ"ל טסלה וטוויטר מרכיב צוות של חוקרי ומהנדסי בינה מלאכותית, אמרו אנשים שמכירים את התוכניות של יזם הטכנולוגיה.
מאסק נמצא גם בדיונים עם מספר משקיעים ב-SpaceX ובטסלה בנוגע להשקעת הון במיזם החדש שלו, אמר אדם בעל ידע ישיר על השיחות. "חבורה של אנשים משקיעים בזה, זה אמיתי והם נרגשים מזה", אמר האדם. המיליארדר איגד חברה בשם X.AI ב-9 למרץ, לפי הרישומים העסקיים של נבאדה. הוא המנהל היחיד של החברה, המזכיר שלה רשום כג'ארד ברצ'ל, הבנקאי לשעבר של מורגן סטנלי שמנהל את הונו של מאסק. מאסק שינה לאחרונה את השם של טוויטר ל-X Corp בהגשת החברה, כחלק מתוכניותיו ליצור "אפליקציית הכל" תחת המותג "X".
עבור הפרויקט החדש, מאסק רכש אלפי מעבדי GPU בעלי עוצמה גבוהה מ-Nvidia, אמרו אנשים עם ידע על המהלך. GPUs הם השבבים היוקרתיים הנדרשים למטרה שלו לבנות מודל שפה גדול - מערכות בינה מלאכותית, המסוגלות לבלוע כמויות אדירות של תוכן ולייצר כתיבה דמוית אנוש או תמונות מציאותיות, בדומה לטכנולוגיה שמניעה את ChatGPT.
המהירות שבה מאסק פועל מרימה גבות בכמה פינות של קהילת הבינה המלאכותית, לאחר שזה הוביל מכתב, חתום על ידי אלפי אנשי טכנולוגיה אחרים, הקורא להשהות בפיתוח דגמים בסגנון GPT בגלל חששות בטיחות. כניסתו הפוטנציאלית של המיליארדר לשוק ה-AI החם תוסיף עוד מיזם לתיק האחריות וההשקעות המגוון שלו. זה כולל את הפעלת טוויטר וטסלה, כמו גם את הקמת SpaceX, יצרנית הרקטות שלו בשווי 137 מיליארד דולר, Neuralink  - מיזם לחקר נוירוטכנולוגיה, ו-The Boring Company, סטארט-אפ בתחום המנהרות.
מאסק מגייס מהנדסים ממעבדות בינה מלאכותיות מובילות, כולל DeepMind, על פי מי שמכיר את התוכניות שלו, שאמרו שהוא החל לחקור את הרעיון של חברה מתחרה מוקדם יותר השנה, בתגובה להתקדמות המהירה של OpenAI. המיליארדר הביא את איגור בבושקין, עובד לשעבר ב-DeepMind, ועוד כשישה מהנדסים נוספים.
החברה החדשה תאפשר למאסק להתחרות ב-OpenAI, הקבוצה הנתמכת על ידי מיקרוסופט שהוא ייסד ב-2015. הוא עזב את מועצת המנהלים שלוש שנים לאחר מכן, על רקע התנגשויות עם ההנהלה שלה, כולל על היחס לבטיחות בינה מלאכותית, כך לפי שני אנשים שהיו מעורבים ב-OpenAI באותה תקופה. זמן קצר לאחר מכן, הארגון הפך לסטארט-אפ למטרות רווח וגייס השקעה של מיליארד דולר ממיקרוסופט.
מאז, מאסק נעשה יותר ויותר קולני לגבי איומים קיומיים רחבים יותר ממערכות בינה מלאכותית. הוא גם מתח ביקורת פומבית על OpenAI על כך שהפכה, לדעתו, פחות שקופה ומסחרית מדי במרדף אחר AI מתקדם. מאסק מודאג במיוחד מהאיום של דגמים כמו GPT-4, המהדורה האחרונה של OpenAI, לפלוט שקרים ולהראות הטיה פוליטית.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה