דיגיטל וטק

עליבאבא נכנסת למרוץ הבינה המלאכותית: זה המוצר שתשיק

ענקית המסחר והטכנולוגיה הסינית עליבאבא מתכוונת להשיק מוצר מבוסס בינה מלאכותית שישרת לקוחות עסקיים: "כל המגזרים החלו לאמץ טרנספורמציה כזו כדי להישאר במשחק"
מערכת ice |  1
ג'ק מא, מייסד עליבאבא (צילום shutterstock, ויקיפדיה/ Foundations World Economic Forum)
Alibaba Cloud, חטיבת מחשוב הענן של ענקית הטכנולוגיה והקמעונאות הסינית עליבאבא, הודיעה  שהיא תשיק מוצר משלה בסגנון ChatGPT, מבוסס בינה מלאכותית בשם Tongyi Qianwen.
התוכנה כרגע בעלת הבנה של סינית ואנגלית, תופעל בתחילה ב-DingTalk, תוכנת התקשורת במקום העבודה של עליבאבא, וב-Tmall Genie, ספקית של מכשירי חשמל ביתיים חכמים, כך מסרה החברה.
מניות עליבאבא הנסחרות בהונג קונג רשמו עלייה של יותר מ-3% לאחר ההודעה.
בפסגת הענן של עליבאבא ב-2023, החברה אמרה שהיא תפעיל את הצ'אטבוט בינה מלאכותית לכל מוצרי עליבאבא, מתקשורת ארגונית ועד מסחר אלקטרוני בעתיד הקרוב. "אנחנו נמצאים ברגע קו פרשת מים טכנולוגי המונע על ידי AI ומחשוב ענן, ועסקים בכל המגזרים החלו לאמץ טרנספורמציה כזו כדי להישאר במשחק", אמר דניאל ג'אנג, יו"ר ומנכ"ל קבוצת עליבאבא, בהצהרה.
"מודל הבינה המלאכותית החדש ישולב בין העסקים השונים של עליבאבא כדי לשפר את חווית המשתמש בעתיד הקרוב. ללקוחות ולמפתחים של החברה תהיה גישה למודל כדי ליצור תכונות בינה מלאכותית מותאמות אישית בצורה חסכונית", אמרה החברה.
הצ'אטבוט יהיה "מכוונן" עם מידע קנייני ונתונים מלקוחות, ויפחית משאבים ועלויות עבור חברות. הלקוחות הארגוניים של Alibaba Cloud בסין יוכלו לגשת ל-Tongyi Qianwen לצורך בדיקות בטא.

"אנו מקווים להקל על עסקים מכל התעשיות עם הטרנספורמציה המודיעינית שלהם, ובסופו של דבר לעזור להגביר את הפרודוקטיביות העסקית שלהם, להרחיב את המומחיות והיכולות שלהם תוך פתיחת הזדמנויות מרגשות יותר באמצעות חידושים", אמר המנכ"ל.
משתמשים יכולים לצפות שתכונות AI "משכנעות יותר" כגון הבנת תמונה וטקסט לתמונה יתווספו לדגם Tongyi Qianwen בקרוב.
עליבאבא היא השחקן הסיני האחרון אחרי Baidu שחושף חלופה לצ'אט שכבש את עולם הטכנולוגיה. גם חברת NetEase הסינית הודיעה על כוונותיה להשיק מוצר בסגנון ChatGPT.
עליבאבא שמרה על מעמדה כספקית תשתית הענן הציבורי (IaaS) השלישית בעולם מאז 2018, לפי International Data Corporation.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לא קונה מהסינים כלום
    ישראלי 04/2023/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי שקונה מוצר סיני מסייע לאירן אסור לתת פרנסה לסינים
    סגור