דיגיטל וטק

הפיתוח הישראלי שעומד מאחורי התקלה ב-ChatGPT

חברת OpenAIt אמרה כי באג בטכנולוגיית הקוד הפתוח של חברת רדיס הישראלית הוא הגורם מאחורי דליפת מידע שאירעה בשבוע שעבר בשירות ChatGPT
מערכת ice | 
chatGPT (צילום shutterstock)
חברת הבינה המלאכותית OpenAI הודיע היום (ראשון) כי באג בטכנולוגיית הקוד הפתוח של חברת רדיס הישראלית הוא הגורם מאחורי דליפת מידע שאירעה בשבוע שעבר בשירות ChatGPT
ביום שני שעבר, נאלצה OpenAI לסגור זמנית את ChatGPT, לאחר שקיבלה תלונות ממשתמשים שהם יכולים לגשת הצ'אטים של משתמשים אחרים.
בפוסט שפרסמה ביום שישי החברה הוסבר כי הבאג גרם לחשיפת פרטי תשלום של 1.2% מתוך מנויי ChatGPT Plus, כך שבמקרים מועטים משתמשים יכלו לראות פרטים מזהים של אנשים אחרים, כמו שמות, כתובת מייל, ופרטי אשראי מסוימים. 
הסיבה לתקלה הייתה באג בספריית הקוד הפתוח Redis-py של חברת רדיס הישראלית. רדיס, שהוקמה ב-2011, מפתחת תוכנה המבוססת על קוד פתוח לניהול מסדי נתונים, שהפכה עם השנים לפופולרית מאוד בעולם התוכנה. במקרה הזה, הבאג גרם לכך שבמצב מסוים נשלחו למשתמשים נתונים שגויים ממסד הנתונים, כאלה שהיו אמורים להישלח למשתמש אחר.
למרות התקלה המביכה, OpenAI החמיאו לרדיס ואמרו שהחברה שיתפה פעולה במהירות לצורך תיקון הבאג. "רדיס, יחד עם תוכנות קוד פתוח אחרות, משחקות תפקיד קריטי במאמצי המחקר שלנו", אמרה החברה. 
יפתח שולמן, סמנכ"ל הטכנולוגיות של רדיס, אומר: "כמו הרבה חברות אחרות, OpenAI השתמשה ברדיס, ומבחינתנו זו גאווה גדולה. כידוע, בעולם התוכנה יכולים להיות באגים, ועזרנו להם לפתור אותו. אנחנו מתנהלים בפתיחות ולא מנסים להתחמק". שולמן מבהיר כי OpenAI השתמשה בספריית הקוד הפתוח של רדיס ללא תשלום, ולא הייתה לקוחה של המוצר המסחרי שלה. בהתייחסות ספציפית לטענה כי הבאג גרם גם לחשיפת פרטים אישיים ופרטי אשראי של משתמשי ChatGPT, ברדיס אומרים כי אינם מכירים זאת, "והדבר נמצא בבירור".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה