דיגיטל וטק

הכתבה הזו ארוכה מדי? הכירו את הדפדפן שיתמצת אותה

הטקסט שלפניכם כולל 299 מילים - בהחלט לא הרבה, אם כי פי שניים מהסטנדרט המינימלי שלנו כאן ב-ice - אבל אם אתם מעדיפים כתבות אפילו יותר קצרות מזה, בקרוב הדפדפן הוותיק ביותר למכשירים ניידים, וגם למחשבים, יוכל לתקצר אותה עבורכם
יאיר מור | 
בינה מלאכותית (צילום freepik)
רק לידיעתכם, האורך המקובל לכתבות באתר ice - ואני מרשה לעצמי לחשוף כאן טפח מנהלי העבודה שלנו - הוא 150 מילים. רק לשם השוואה, כתבה של עמוד אחד בעיתון היא בין 600 ל-800 מילים. כלומר, האתר הזה משתדל להביא לכם הכל בטקסטים קצרים (אם כי כותב שורות אלו מודה שהוא יוצא דופן, ואם לא הגיע ל-300 מילים הוא פשוט מחפש עוד עובדות או פרשנות לדחוף לתוך הטקסט).
אבל אם גם זה מרגיש לכם ארוך לדור של סטוריז, רילז וסטטוסים קצרים - אופרה, חברת האינטרנט הנורווגית שהמציאה את רבות משיטות הגלישה שהיום נלקחות כמובנות מאליהן (למשל, לשוניות. לשוניות! אתם קולטים שלא מיקרוסופט, לא נטסקייפ/מוזילה ולא אפל חשבו על זה?), הודיעה ביום שישי כי בקרוב הדפדפנים שלה, גם למחשבים וגם למכשירים ניידים, יחסכו לכם לקרוא אפילו אורך כזה.
לפי לין סונג, מנכ"ל משותף של אופרה, "אנחנו תמיד מותחים את גבולות האפשרי ברשת. בעקבות העניין האדיר בכלי בינה מלאכותית יוצרת, אנו מאמינים כי עכשיו הזמן עבור דפדפנים לצעוד קדימה ולהפוך לשער לרשת המופעלת על ידי בינה מלאכותית". השילוב של בינה מלאכותית בדפדפן תבוא לידי ביטוי בשתי דרכים: ראשית, סרגל הצד של החברה במחשבים, שכבר תומך בהצגת גרסאות מעין-אפליקציות של וואטסאפ, מסנג'ר, טלגרם, אינסטגרם, טיקטוק ועוד, יתמוך בקרוב גם בהצגת מיני-חלונות של כלי בינה מלאכותית; אך הדרך השנית היא המעניינת יותר - החברה תשלב בדפדפן כפתור "תקציר", שלחיצה עליו תגרום ל-ChatGPT, הבינה המלאכותית של OpenAI שכבר כתבה כתבה אצלנו באתר, לתמצת עבורכם את הכתבה שפתוחה לפניכם.
 
לא מדובר בחידוש מאוד מרעיש - מיקרוסופט כבר הציגה לפני שבוע גרסה חדשה לדפדפן שלה עם יכולת לתקצר כתבות באמצעות בינה מלאכותית. במקרה של אופרה, הבינה המלאכותית הזו גם תהיה גרסה ישנה יותר של אותה ChatGPT (מיקרוסופט זוכה לגישה לגרסאות עתידיות שלה מפני שהשקיעה מיליארדי דולרים במפתחת) - אך טוב לראות שחברות נוספות משלבות יכולות דומות בדפדפנים (האהובים) שלהן. 
אגב, היכולות הללו טרם זמינות בדפדפן אופרה, אך החברה מסרה לאתר The Verge כי יגיעו אליו "ממש בקרוב".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה