דיגיטל וטק

אמזון תיתן "מתנת חג" לאירופה – ותחמוק מקנס חסר תקדים

בימים הקרובים צפויה ענקית המסחר המקוון להודיע על שורת שינויים לצורה שבה האתרים שלה באירופה עובדים, ובתמורה לא יוטל עליה הקנס הכבד ביותר שהוטל אי פעם על חברה מסחרית
יאיר מור | 
אמזון (צילום shutterstock)
אמזון צפויה להכריז השבוע על מה שניתן להגדיר, לאור התזמון, כמתנת חגים (חג מולד/חנוכה/סילבסטר/סוף שנת מסים) לעסקים באירופה שמוכרים מוצרים באמצעות אתרי אמזון השונים הזמינים ביבשת (איטליה, אירלנד, בריטניה, גרמניה, ספרד צרפת), כך דיווחו בסוף השבוע פייננשל טיימס וניו-יורק טיימס לפי מקורות בחברה האמריקאית.
לפי המקורות, ביום שלישי יודיעו אמזון והנציבות האירופית על הסדר פשרה שיסיים את החקירות האירופיות בנושאי תחרות נגד החברה, שנפתחו ביולי 2019 ונובמבר 2020. על הדרך יצילו אותה מתשלום קנס חסר תקדים, שיכול להגיע ל-10% מההכנסה השנתית העולמית שלה – שצפויה לחצות השנה את רף חצי מיליארד הדולר, מה שאומר שהקנס יכול להגיע לסכום אסטרונומי של 50 מיליארד דולר – על הפרת 'חוק השווקי הדיגיטליים' ו'חוק השירותים הדיגיטליים' שנכנסו לתוקף באיחוד האירופי בחודש שעבר.
הפשרה תכלול, לפי המקורות, התחייבות של אמזון שלא לנתח נתוני מכירות של סוחרים חיצוניים שמוכרים מוצרים באתרים שלה, כך שהיא לא תוכל לדעת אילו מוצרים שלהם פופולאריים במיוחד ולא תוכל לנסות להתחרות בהם על ידי השקת מוצרים מתחרים תחת המותג שלה או בשיווק עצמאי שלה; בנוסף, היא תאפשר לסוחרים להציע מבצעים ללקוחות "אמזון פריים" ללא התחייבות לשימוש בשירותי הלוגיסטיקה (מחסנים ומשלוחים) שלה; לסיום, היא תתחייב לתת למוצרים של סוחרים עצמאיים כאלה יותר נראות בתיבות ההמלצות על מוצרים דומים באתר, שעד כה הציגו בעיקר מוצרים שהיא מכרה בעצמה.
בכך, כאמור, יגיעו לקיצן שתי חקירות נגד אמזון בחשד להשקת מוצרים מתחרים מול סחורות פופולאריות של סוחרים חיצוניים שמשתמשים באתרים שלה, הורדת הסיכוי של לקוחות למצוא את המוצרים המקבילים של הסוחרים החיצוניים והתניית השתתפות במבצעים בשימוש בשירותי המשלוחים שלה.
החברה מסרה לשני העיתונים, ולאתר הרג'יסטר, כי "בעוד שיש לנו דאגות רציניות באשר לאיך שחוק השווקים הדיגיטליים פוגע במכוון באמזון ובמספר חברות אמריקאיות אחרות, ואיננו מסכימים עם מספר מסקנות שאליהן הגיעה הנציבות האירופית, ניהלנו עם הנציבות תקשורת בונה כדי לטפל בטענותיהם ולשמר את יכולתנו לשרת את הלקוחות האירופיים ויותר מ-225,000 העסקים הקטנים והבינוניים האירופיים שמוכרים דרך החנויות שלנו. אף חברה לא דואגת לעסקים קטנים, או עשתה יותר על מנת לתמוך בהם במהלך שני העשורים האחרונים, יותר מאמזון".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה