דיגיטל וטק

ביטוח לאומי באזהרה למיליוני ישראלים: מנסים לעקוץ אתכם

בביטוח הלאומי שיגרו הודעה בה נכתב: "בשבועיים האחרונים הועלה ברשת האינטרנט קמפיין התחזות לביטוח הלאומי. ביומיים האחרונים המתחזים שולחים מסרונים כביכול בשם הביטוח הלאומי", כיצד תוכלו להזהר?
מערכת ice |  9
המוסד לביטוח לאומי (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
לאחר שלפני כמה חודשים במסגרת חקירה סמויה שהתנהלה בחודשים האחרונים ביחידת הסייבר בלהב 433, שהחלה בעקבות העברת מידע ע"י אגף החקירות של הביטוח הלאומי אודות ניסיון לבצע גניבת נתונים אישיים של אזרחים, באמצעות כתובות פיקטיביות של דוא״ל, מסתבר שנעשה ניסיון נוסף להפיל את הזקוקים לשירות בקמפיין התחזות חדש.
בהודעה מטעם ביטוח לאומי נמסר: "שימו לב, בשבועיים האחרונים הועלה ברשת האינטרנט קמפיין התחזות לביטוח הלאומי. ביומיים האחרונים המתחזים שולחים מסרונים כביכול בשם הביטוח הלאומי (BituachLeumi) בנוסח הבא: "לקוח יקר, אמצעי התשלום נדחה, נא לעדכן פרטי תשלום" ולאחר מכן רשומה הכתובת המתחזה.
 
עוד הוסבר: "איך תדעו שזה לא אנחנו? ומישהו מנסה לעשות פישינג? 1. הביטוח הלאומי לעולם לא יבקש מכם לקבל פרטי כרטיס אשראי מלאים בהודעת סמס. לעולם(!). 2. הסיומת של הקישור אינה(!) סיומת ממשלתית אלא בכתובות מסחריות כמו: com או org. כלומר: מסרונים מאיתנו יהיו עם קישור שהסיומת שלו ממשלתית (gov.il). כל סיומת אחרת - ממליצים לא להכנס לקישור. שבת שלום, שבת שקטה ובטוחה".
כזכור, מערך הסייבר ואבטחת המידע של הביטוח הלאומי זיהה פעילות חשודה באתרים ועקב אחר הניסיונות לביצוע שליפת הנתונים, ומהניטור עלו מספר חשודים שדלו את המידע עבור משרד חקירות פרטי. עם התפתחות החקירה יחידת הסייבר בלהב 433  ביצעו שימוש במגוון אמצעים טכנולוגים אשר הובילו לזהותם של החשודים תושבי אזור הצפון.
תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    הגנבים הכי גדולים מזהירים
    דוד 12/2022/27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ביטוח לאומי מנסה להזהיר את האזרחים?? הגנבים והשקרנים הכי גדולים מנסים לשחק אותה שומרי חוק שדואגים לאזרחים.
    סגור
  • 6.
    אצלי ניסו
    אור צפון 12/2022/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא הצליחו. העברתי אזהרה.
    סגור
  • 5.
    הם עוקצים אותנו כל החיים
    נעקץ 12/2022/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הנוכלים ייקחו פחות
    סגור
  • 4.
    טוב שנזכרו אבל מה שהיחידת סייבר הזאת עשתה זה פלסטר.
    אביב 12/2022/19
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כל אחד יכול לשלוח במדינה הזאת הודעה מטעם דומיין בלי מספר טלפון. וגם חברות ממשלתיות וגם נוכלים משתמשים באותה מערכת. פשוט בדיחה. צריך לבטל את האפשרות לשלוח ככה הודעות וזהו. ברגע שהגופים ישתמשו במספר טלפון קבוע במקום דומיין אתם תראו איזה יופי אלפי נוכלים יאלצו למצוא מקצוע אחר.
    סגור
  • 3.
    קופת חולים כללית
    ניר 12/2022/18
    הגב לתגובה זו
    5 1
    עוקצת אותנו לאחר שביטוח לאומי הנפיק תעודות בלי תור לנכים קופת חולים כללית לא מקבלת את התעודה הזאת. לא ידעתי שכללית היא מעל לחוק בארץ. כללית תתבישו
    סגור
  • 2.
    לא pc לכתוב ערבים...
    יוסי 12/2022/18
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הם המגזר המקופח תמיד... אה, וגם הגונה והרוצח...תמיד....
    סגור
  • 1.
    אני יודעת מי עובד עלי
    אנדריאה 12/2022/17
    הגב לתגובה זו
    7 1
    ביטוח לאומי אשר מקבל את כספי בכל חודש בחודשו במשך כל חיי. הוא עובד עלי, הוא עושק אותי, הוא גונב ממני באלגנטיות מפלצתית. אחרי נפילה בעבודה ושני שברים, ניתוח, 5 חודשים בבית, אופטלגין אקמול איבופרופן ופיזיותרפיה כואבת נראה לכם נורמלי שהורידו לי את הנכות ל 12.5%??? על מה ולמה!! גנבים!! מאחלת לכל מי שהיה מעורב במקרה שלי ליפול ולקבל גרושים, בושה למדינת ישראל הנאורה.
    סגור
  • ישראל נאורה? את מעליבה את העולם (ל"ת)
    ישראל עולם שמיני 12/2022/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • כמה % היה? (ל"ת)
    יצחק 12/2022/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור