דיגיטל וטק

רוצים אייפון בזול? תיאלצו לחכות הרבה זמן

מי שמזמין אייפון 14 פרו במסגרת מבצעי החגים, כדי לשלם עליו פחות, יצטרך להמתין זמן ארוך מאי פעם להגעה שלו, כך לפי דיווחים חדשים על מחסור חסר תקדים במכשירים

יאיר מור | 
אפל (צילום freepik, shutterstock)
בזמן שכל חברה אפשרית מפרסמת מבצעים "היסטריים" לנובמבר ודצמבר, ורבות מהן מציעות את מכשירי האייפון החדשים שהושקו בחודשיים הקודמים במחירים נמוכים מאי פעם, נראה שמי שרוצה להזמין את המכשירים במחירים הללו ייאלץ לחכות לא מעט זמן להגעתם, אך לפי דיווחים בארה"ב בשעות האחרונות.
מנכ"לית בסט ביי, קורי בארי, אמרה בשיחה עם המשקיעים עם הצגת הדו"ח הרבעוני של החברה כי רשת החנויות הבחינה במחסור הולך וגובר בדגמי הפרו – הדגמים הפופולאריים ביותר בסדרת אייפון 14, לעומת אייפון 14 ואייפון 14 פלוס שהמכירות שלהם נמוכות למדי ממילא. "אחד המקומות שבהם אנחנו רואים קצת לחץ הוא במכשירי האייפון היוקרתיים האגדיים הללו", היא אמרה.
לדבריה, החברה צופה שבשל החוסרים היא תמכור השנה פחות אייפונים בעונת מבצעי החגים מאשר בשנה שעברה, וכבר חישבה את הכנסותיה הצפויות לרבעון הזה בהתאם לתחזית המעודכנת.
סוכנות הידיעות רויטרס הוסיפה כי דן אייבס, אנליסט בחברת וודבוש, העריך כי ברבעון הנוכחי יימכרו 8 מיליון מכשירי אייפון – 2 מיליון פחות מלפני שנה. הוא המשיך וציין כי בחנויות אפל מלאי אייפון 14 קטן רגע ב-25% מאשר לפני שנה.
סוכנות הידיעות בלומברג מדווחת כי זמני ההמתנה למשלוחי אייפון בארה"ב שברו את שיאי כל הזמנים: לפני שבוע, מי שהזמין אייפון פרו בניו-יורק קיבל הודעה לפיה ייאלץ להמתין לו 34 ימים. היום (שלישי) הזמן הזה כבר התארך ל-38 ימים – עד 30 בדצמבר, יום לפני הסילבסטר והרבה אחרי חג המולד, שבו האמריקאים מצפים למתנות החגים שלהם.
קבוצת UBS, שמסרה את הנתונים הללו, ציינה גם כי עד הימים האחרונים חזתה עלייה של 2% בהכנסות ממכירות אייפון ברבעון הנוכחי – וכעת היא צופה בקושי הכנסות זהות לרבעון המקביל בשנה שעברה.
אפל לא הגיבה לידיעה.
הסיבה למחסור היא, כמובן, הסגר בג'נגג'ואו, העיר בה נמצא המפעל הגדול ביותר לייצור אייפונים של חברת פוקסקון (הון האי תעשיות מדויקות). הסגר, שהופעל בעקבות כמה מקרי הדבקה בקורונה בעיר הענק בת 11 מיליון התושבים, גרם לשיבושים קשים בפעילות המפעל, למרות שגם פוקסקון וגם אפל ניסו לטעון כי אין פגיעה של ממש בפעילות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה