דיגיטל וטק

האם האייפון בדרך להיעלם מהחנויות? המפעל שוב נסגר

המפעל הגדול ביותר לייצור הסמארטפונים הפופולאריים של אפל נמצא פעם נוספת תחת סגר בשל "התפרצות" של מחלת הקורונה, וייתכן כי הדבר יפגע בקצב הייצור של המכשירים

יאיר מור | 
אפל (צילום freepik, shutterstock)
למרות דעיכתה של מגפת הקורונה, היא ממשיכה לשמש תירוץ לשיתוק מתמשך בחיים ובפעילות הכלכלית ברחבי סין, והפעם מי שצפוי להיפגע מכך היא חברת הטכנולוגיה הגדולה בעולם, אפל.
בסוף השבוע דיווח העיתון הלאומי הסיני South China Morning Post על סגר דרקוני במיוחד שהוטל על מפעל ענק של חברת הוֹן הַאי תעשיות מדויקות, הידועה גם בשם פוֹקְסְקוֹן, בעיר גֶ'נְגְג'וֹאוּ. לפי הדיווח, שהתבסס על תוכן גולשים ברשתות החברתיות ווייבו ודויין (הגרסה הסינית של טיקטוק), פוקסקון אסרה על עובדיה לאכול בקפיטריות שבקמפוס המפעל, משלמת להם כדי לא לנסוע בתחבורה ציבורית ומחייבת אותם לנוע ברחבי הקמפוס אך ורק בשבילים שסימנה במיוחד. כל זה כחלק מסגר קפדני למניעת מגע בין עובדים מ"קפסולות" שונות.
אתמול (רביעי) אישרה החברה לעיתון כי אכן יישמה סגר קפדני במסגרת מדיניות "אפס קורונה" המקובלת בסין, מאחר שלדבריה "מספר קטן של עובדים" במפעל הענק – שבו לא פחות מ-300,000 עובדים – נדבקו בקורונה. "כרגע, עבודת מניעת המגפה בג'נגג'ואו מתקדמת ביציבות, וההשפעה על הקבוצה נמצאת תחת שליטה", מסרה החברה.
הסגר במפעל הענק הגיע ימים בודדים לאחר שהעיר עצמה – בת 10 מיליון התושבים – הושמה בסגר קפדני דומה. הסיבה: 23 מקרי הדבקה בקורונה. 23 בעיר בעלת אוכלוסייה גדולה ממדינת ישראל כולה.
המוצר המוכר ביותר שמייצר המפעל שעליו הוטל הסגר הוא אייפון. למעשה, מדובר במפעל האייפון המרכזי בעולם. זאת לאחר שבמהלך השנה וחצי האחרונות כבר נפגע ייצור האייפון לכאורה מסגרים דומים על מפעלים קטנים יותר בשֶנְגֶ'ן ושגחאי. ייתכן כי המדיניות הדרקונית הזו, שפוגעת פעם אחר פעם בקצב ייצור האייפונים, היא הסיבה לדיווחים לפיהם החברה עובדת על העברת הייצור להודו. בחודש הקודם העריכה ענקית השירותים הפיננסיים ג'יי.פי מורגן צ'ייס כי העברת 25% מייצור האייפון להודו ייקח עד 2025. כיום רק 5% מכלל האייפונים מיוצרים מחוץ לסין, כך שכל שיבוש בסין – בין אם מדובר בסגר קורונה ובין אם מדובר במלחמת סחר בין סין למערב – מסכן את אספקת האייפונים בעולם כולו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה