דיגיטל וטק

חוצפה: הצעד של אפליקציית המוניות עצבן את המשתמשים

אובר, ענקית הנסיעות השיתופיות והמשלוחים, הקימה לאחרונה חטיבת פרסום ואמרה שתציג לנוסעים פרסומות בזמן הנסיעה – אך כעת מתברר כי היא החלה להציק למשתמשים בפרסומות גם בזמן שהאפליקציה כלל אינה בשימוש
יאיר מור | 
גבר מופתע מסרטון בטלפון (צילום wayhomestudio / freepik)
אפליקציית התחבורה האמריקאית אובר החלה להציג פרסומות – גם בזמן שאנשים שהיא מותקנת על הסמארטפונים שלהם כלל אינם משתמשים בה, כך מדווח אתר TechCrunch.
בימים האחרונים עלו לרשת החברתית טוויטר מספר תלונות מלוות בצילומי מסך, שמציגים פרסומות ששלחה אובר בהתראות 'פוש' למכשיריהם של משתמשים בשעות אקראיות לחלוטין – לפחות במקרה אחד בשעת בוקר מוקדמת למדי. הפרסומות הציעו למשתמשים הנחות על שירותים ומוצרים של חברות צד שלישי.
עד לאחרונה התבסס המודל הכלכלי של אובר בעיקר על התשלום של הנוסעים על הנסיעות – אך בחודש שעבר היא הקימה חטיבת פרסום. עם זאת, בעת ההכרזה על תחילת פעילותה של חטיבת הפרסום אמרה אובר כי היא תמכור פרסומות שיוצגו למשתמשים אך ורק בזמן הנסיעות במוניות החברה, כמעין שירות נלווה לנסיעה. כעת, מתברר כי היא לקחה לעצמה את החופש להציק למשתמשים בהתראות גם בכל רגע אחר באמצעות דחיפת התראות עם הצעות שיווקיות למכשירים שלהם.
 
אובר מסרה בתגובה לטק-קראנץ' כי "זה היה ניסוי מוגבל, ומשתמשים תמיד יכולים לנהל את הגדרות ההתראות בטלפונים שלהם תחת 'פרטיות' ואז 'התראות' בתוך האפליקציה". היא נמנעה מלענות על השאלה כמה משתמשים נכללו בניסוי, והאם היא מתכוונת להמשיך אותו (שכן לפי ההמלצה לכבות את ההתראות משתמע כי לה אין כל כוונה להפסיק לשלוח אותן).
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה