דיגיטל וטק

גוגל שוב מסתבכת: פגעה בזכויות הצרכנים - ונתבעת

נציבות הגנת הצרכנים באוסטרליה פתחה בהליך משפטי נגד גוגל בטענה כי חברת הבת של ענקית הרשת המייצרת צמידי ושעוני כושר הפרה את חוקי הגנת הצרכן במדינה

יאיר מור | 
גוגל (צילום unsplash)
גוגל סופגת תביעה נוספת בגל שהולך וגואה נגדה בשנים האחרונות, והפעם על ידי נציבות התחרות והצרכנים האוסטרלית (ACCC).
התביעה הוגשה למעשה נגד פיטיביט, יצרנית צמידי ושעוני הכושר שנרכשה על ידי גוגל ב-2019 תמורת 2.1 מיליארד דולר. לטענת הנציבות, החברה הפרה את חוק הגנת הצרכנים באוסטרליה והטעתה את הצרכנים לגבי זכויותיהם.
בין מאי 2020 לפברואר 2022 כללו תנאי האחריות של פיטביט באוסטרליה תנאים לפיהם צרכנים שרכשו מכשיר תקול יכולים לקבל עליו החזר רק אם ביקשו אותו תוך 45 יום מהרכישה. זאת בניגוד לחוק האוסטרלי, הקובע כי על יצרנית להחליף מכשירים תקולים או להשיב לצרכנים את כספם בלי קשר לשאלה כמה זמן עבר מהרכישה ועד שהתגלה כי מדובר במכשיר תקול; בנוסף, קבעו תנאי האחריות של פיטביט כי לקוח שקיבל החלפה אחת על מכשיר תקול לא רשאי לקבל החלפה נוספת אם גם השני מתגלה כתקול בטווח של יותר משנתיים מרכישת המכשיר המקורי. גם זה בניגוד לחוק האוסטרלי, שלא מרשה להציב תנאי כזה להחלפת מכשיר תקול.
"לכל הצרכנים עומדות זכויות אחריות צרכניות אוטומטיות, שאין (לחברות) אפשרות לבטל, להגביל או לשנות", אמרה יו"ר הנציבות, ג'ינה קאס-גוטליב. "זכויות האחריות הצרכניות קיימות בנוסף לכל אחריות שמציעים יצרנים".
כאמור, הנציבות פתחה בהליכים משפטיים בנוגע להפרה, לאחר שקיבלה לדבריה לא פחות מ-58 תלונות מצרכנים שנפגעו ממנה. היא לא ציינה מה היא מנסה להוציא מגוגל – פיצויים לצרכנים או שמא קנס בלבד, ובאיזה סכום מדובר.
גוגל לא הגיבה לשאלת סוכנות הידיעות רויטרס בנוגע להליך.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה