דיגיטל וטק

ביידן מטלטל את שוק השבבים: כך הוא יילחם בסין

ארה"ב יצאה בצעד מסחרי אסטרטגי נגד סין, שישפיע ככל הנראה על שוק הטכנולוגיה בשתי המדינות. מניות ענקיות השבבים כבר הראו סימני תגובה וירדו
מערכת ice |  1
שבב (צילום freepik)
מכה לחברות הטכנולוגיה הסיניות: ארה"ב הכריזה על בקרות ייצוא חדשות שמטרתן להגביל את יכולתה של בייג'ינג לייצר מערכות צבאיות מתקדמות. הכללים הגורפים פירושם שחברות אמריקאיות חייבות להגיש בקשה לרישיון אם הן רוצות למכור מוליכים למחצה או ציוד ייצור טכנולוגי הקשור לסין, כך מסרה לשכת התעשייה והביטחון של משרד המסחר האמריקאי (BIS) בהודעה ביום שישי.
הכללים, שנכנסו לתוקף החודש, מתרחבים על ניסיונות קודמים של ארה"ב לחסום את הגישה של חברות סיניות לטכנולוגיות מפתח אמריקאיות. יש לציין כי המשמעות של השינויים היא שגם חברות זרות יצטרכו רישיון אם הן ישתמשו בכלים אמריקאים לייצור שבבים יוקרתיים ספציפיים למכירה לסין.
"כללים אלה מבהירים כי פעולות ממשלתיות זרות המונעות מ-BIS לקבוע קביעות תאימות ישפיעו על הגישה של חברה לטכנולוגיה אמריקאית באמצעות הוספה לרשימת הישויות", נכתב בהודעה האמריקנית. ארה"ב אמרה שתעניק רישיון זמני מ-21 באוקטובר ועד לאפריל בשנה הבאה כדי לאפשר לעסקים לייצר חלק ממוצרי ההייטק בסין לשימוש מחוץ למדינה.

מניות הצ'יפים הסיניות צונחות
יצרנית השבבים הגדולה בסין, Semiconductor Manufacturing International Corporation, נסחרה בירידה של 3% היום אחר הצהריים בהונג קונג, על רקע מכירה רחבה יותר בשוק.
Hua Hong Semiconductor ירדה בכ-9%, בעוד שנחאי פודן מיקרואלקטרוניקה צנחה ביותר מ-20% נכון להיום אחר הצהריים.
מניות של יצרניות השבבים האמריקאיות Nvidia ו-AMD צנחו בישיבת המסחר של יום שישי כשהדאגות מירידה בביקושים גררו את המגזר.
"ארה"ב ניצלה לרעה את אמצעי בקרת היצוא כדי לחסום ולהכשיל מיזמים סיניים", אמר דובר משרד החוץ הסיני מאו נינג בתדרוך בסוף השבוע, לפי תמליל רשמי בשפה האנגלית. "נוהג כזה נוגד את העיקרון של תחרות הוגנת וכללי סחר בינלאומיים", אמר. "זה לא רק יפגע בזכויות ובאינטרסים הלגיטימיים של חברות סיניות, אלא גם יפגע באינטרסים של חברות אמריקאיות".
מאו לא הזכיר שום תוכניות לצעדי נגד סיניים. נותר לראות עד כמה ההגבלות החדשות של ארה"ב יזיקו לעסקים. ממשלת ארה"ב הכניסה בעבר את החברות הסיניות Huawei ו-SMIC לרשימה שחורה המחייבת ספקים לקבל רישיון לפני מכירה להם. אבל ספקים לשתי החברות הללו קיבלו בשנה שעברה רישיונות לעשות עסקים בשווי מיליארדי דולרים, לפי רויטרס.
לשכת התעשייה והביטחון האמריקאית העריכה ששינויי החוקים האחרונים פירושם שהיא תקבל לפחות 1,600 בקשות לרישיון חדשות בשנה. נדרש גם שיתוף פעולה בינלאומי, אמר גורם בכיר בממשלת ארה"ב בתדרוך ביום חמישי, דיווחה רויטרס.
"אנו מכירים בכך שהבקרות החד-צדדיות שאנו מכניסים יאבדו אפקטיביות עם הזמן אם מדינות אחרות לא יצטרפו אלינו", אמר הפקיד בדו"ח. "ואנחנו מסתכנים בפגיעה בהנהגה הטכנולוגית של ארה"ב אם מתחרים זרים אינם כפופים לבקרות דומות".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אם הסינים יפלשו לטייאואן ויעשו זאת, ארהב והעולם בבעיה. (ל"ת)
    אורח 10/2022/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור