דיגיטל וטק

חברת הרובוטיקה נשבעת שהיא לא תפתח צבא של רובוטים

ארנולד שוורצנגר ו"טרמינטורים" אחרים לא "יחזרו" בקרוב, לפחות על פי בוסטון דיינמיקס, שהתחייבה שחברת הרובוטיקה החדישה לא תיצור צבא קטלני של מכונות הרג

מערכת ice | 
רובוט (צילום freepik)
החברה התחייבה לא לחמש את מוצריה ומנעה להתקין נשק על רובוטים באופן כללי במכתב פתוח שפורסם ביום חמישי.
"אנו מאמינים שהוספת כלי נשק לרובוטים המופעלים מרחוק או אוטונומית, זמינים באופן נרחב לציבור, ומסוגלים לנווט למקומות שלא היו נגישים בהם בעבר, שבהם אנשים חיים ועובדים, מעלה סיכונים חדשים של נזק ובעיות אתיות חמורות", נכתב במכתב.
הרובוט בעל ארבע הרגליים של החברה בשם Spot הוטבע בכמה מחלקות משטרה בארה"ב וברחבי העולם. ל-Spot הייתה תקופה קצרה עם משטרת ניו-יורק, אבל היא נותקה במרץ 2021 כי אנשים חשבו שזה מפחיד מדי.
Boston Dynamics התעקשה שכל מוצרי אכיפת החוק שלה נועדו לבצע משימות מסוכנות כמו בדיקת חבילות חשודות או חיפוש בסביבות מסוכנות מבחינה מבנית, ולא לגרום נזק.
חמש חברות רובוטיקה נוספות, כולל Agility Robotics, ANYbotics, Clearpath Robotics, Open Robotics ו-Unitree Robotics חתמו על המכתב. "כדי שהטכנולוגיה הזו תהיה מקובלת באופן רחב בכל העולם, הציבור צריך לדעת שהוא יכול לסמוך עליה. וזה אומר שאנחנו צריכים מדיניות שאוסרת על שחקנים רעים לעשות בה שימוש לרעה", כתב.
ההתחייבות של החברה מגיעה על רקע טירוף של שיחה על אוטומטונים מפחידים לאחר שאילון מאסק חשף את הרובוט האנושי "Optimus" שלו בשבוע שעבר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה