דיגיטל וטק

אפל בצרות: זו הדרישה החדשה של האיחוד האירופי

הפרלמנט האירופי הצביע בעד הכנסת מטען מסוג TYPE-C כסטנדרט מחייב עבור כל המדינות ביבשת. כידוע מוצרי אפל הם בעלי מטען שונה, דבר שעלול להכניס את החברה לבעיה של ממש באירופה
מערכת ice | 
אפל (צילום unsplash)
הפרלמנט האירופי הצביע בעד הכנסתם של מטענים מסוג USB-C לסטנדרט מחייב ברחבי היבשת. החוק צפוי להתחיל להיות מיושם עד סוף 2024. החוק רלוונטי לכל הטלפונים, הטאבלטים והמצלמות ולעוד שורת מכשירים שנמכרים במדינות האיחוד האירופי, לפי הדיווחים מכשירים אלה יצטרכו להיות מצוידים בשקע למטען USB-C.
כמו כן, החל משנת 2026, גם לפטופים יהיו מחוייבים בכך. לטענת גורמים בפרלמנט האירופי צעד זה יובל להפחתת הפסולת האלקטרונית ויהפוך את השימוש במכשירים שונים לנח יותר.
הנפגעת העיקרית מהחוק החדש היא ענקית הטכנולוגיה אפל, שמשתמשת במטען בעל חיבור אחר במוצריה. נכון לרגעים אלה טרם נמסרה תגובה כלשהי מאפל והאם החברה תשיק מוצרים שיעמדו בדרישה של האיחוד האירופי.
חברי הפרלמנט הפרלמנטרי דוחפים לאמצעי הפסולת האלקטרונית כבר למעלה מעשור, כך שההצבעה המאסיבית של המליאה - 602 בעד ורק 13 נגד (פלוס שמונה נמנעים) – לא הפתיעה אש. יש לציין שלאחר ההצבעה הנחיה החדשה זקוקה לאישור סופי של המועצה, צעד שאמור להיות פורמלי בלבד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה