דיגיטל וטק

המכשירים החדשים של אמזון דוחפים את גבולות המעקב בבית

טלוויזיה שיודעת מתי אתה נכנס ויוצא מהחדר; גאדג'ט שעוקב אחר דפוס הנשימה שלך בזמן שאתה ישן; כלי עוזר קולי משופר שמדגיש עד כמה הוא יודע על חיי היומיום שלך; אמזון חשפה רשימה ארוכה של עדכוני מוצרים שחלקם צופים ומתעדים אותנו בכל מקום או מצב
מערכת ice | 
אמזון (צילום shutterstock)
באירוע עיתונות למוזמנים בלבד בשבוע שעבר, אמזון חשפה רשימה ארוכה של עדכוני מוצרים לקראת עונת הקניות, שמכניסים עוד יותר את הגאדג'טים והשירותים שלה לכל פינה בבתים שלנו. המטרה לכאורה היא לעשות הכל קצת יותר קל, אבל האירוע היה גם תזכורת נוספת עד כמה המוצרים הרבים של אמזון צופים בנו.
במהלך אירועים קודמים, אמזון הרימה גבות רבות עם דוגמאות בוטות של מוצרי מעקב, כולל רחפנים ואסטרו, הרובוט דמוי הכלב שמפטרל בבית. השנה, ההתקדמות של אמזון במעקב יומיומי היו קצת יותר עדינות. מכשיר מעקב השינה החדש של Halo Rise, למשל, יושב על שידת הלילה ומנטר את הנשימה והמיקרו-תנועות של אדם בזמן שהוא ישן. אומרים שהמכשיר עובד גם אם האדם מופנה לכיוון השני, או מכוסה בכריות ושמיכות.
בתצוגה החכמה החדשה של Echo Show 15, העוזרת הקולית של אמזון, אלקסה, יכולה כעת לקשקש שגרת בוקר עבור כל אדם בבית, לספק עדכוני לוח שנה ולהדגיש דוחות תנועה עבור הנסיעה למשרד. יש גם אפשרות לבקש מאלקסה לכבות את האורות עד 24 שעות בעתיד אם הם לא יהיו בבית.
אמזון ממשיכה להרחיב גם את התכונות של אסטרו. כעת הוא יכול לזהות את פניהם של חיות מחמד בבית ולהזרים צילומים לבעלים כשהם מחוץ לבית. הרובוט יכול גם לוודא שחלונות ודלתות סגורים והוא יכול לבצע ניטור מעמיק יותר כאשר הבעלים נעדר כחלק ממנוי מעקב וירטואלי.
אמזון רחוקה מלהיות חברת הטכנולוגיה היחידה המציעה מוצרים המנטרים משתמשים או אוספים נתונים עם הבטחה לשיפור הנוחות, הפרודוקטיביות והבטיחות. אבל אמזון, אולי יותר מכל אחת מחברותיה, יצרה חבילה נרחבת של מוצרים ושירותים שעוקבים ללא ספק אחר יותר מחיי היומיום שלנו בבתים שלנו ובסביבתם.
בחודשים שקדמו לאירוע המוצר, אמזון פרסמה שתי הכרזות גדולות שיכולות להרחיב את טווח ההגעה שלה לחיינו אפילו יותר. אמזון הסכימה בחודש שעבר לרכוש את iRobot, החברה שמאחורי שואבי האבק האוטומטיים הפופולריים של Roomba, שחלקם יוצרים מפות של פנים הבית שלנו. היא גם הודיעה על תוכניות להרחיב את טווח ההגעה שלה בשוק שירותי הבריאות על ידי רכישת One Medical, שירות טיפול ראשוני מבוסס חברות.
בתהליך זה, אמזון אולי בוחנת את רמות הנוחות של הלקוחות עם כמה כל חברה צריכה לדעת על החיים שלנו. האנליסט ג'ונתן קולינס: "בגדול, עמדות צרכנים שליליות לאיסוף נתונים על פני בית חכם ואזורים אחרים שופרו במידה רבה על ידי השירותים שהתקבלו בתמורה", אמר. "גם אם לא במפורש, יש פשרה בין שירותים במחיר נמוך יותר או בחינם לבין שיתוף הנתונים ואיסוף הנתונים התומכים בזמינותם."
סטיבן בק, מייסד ושותף מנהל של חברת הייעוץ cg42, אמר שדעותיהם של הלקוחות "ככל הנראה יישארו ללא שינוי לאחר האירוע של אמזון מכיוון שפריטים כמו טלוויזיה, רמקול חכם או מעקב שינה מרגישים מוכרים ואינם מהווים איומים ברורים וחדשים על הפרטיות".
לאמזון יש היסטוריה של איסוף נתוני משתמשים מבלי שהצרכנים ידעו. בשנת 2019, צצו דיווחים שאמזון הקליטה קטעי שיחות ממשתמשי אלקסה שלעיתים נבדקו על ידי בני אדם. בעקבות תגובה נגדית, אמזון שינתה את ההגדרות שלה כדי שאנשים יוכלו לבטל את הסכמתה לכך.
עבור המוצרים האחרונים שלה, החברה מציינת באתר האינטרנט שלה כיצד Astro מתוכנן לזהות רק את מילת ההתעוררות שנבחרה, ושום אודיו לא מאוחסן או נשלח לענן אלא אם המכשיר מזהה את המילה הזו. זה גם מדגיש את נתוני החיישנים שבהם משתמשת אסטרו כדי לנווט בבית מעובדים במכשיר עצמו ולא נשלחים לענן, והרובוט מזרים וידאו או תמונות לענן רק כאשר תכונה כמו Live View באפליקציית Astro נמצאת בשימוש .
מכשיר מעקב השינה Halo Rise מצפין בינתיים את הנתונים שנאספו ומאחסן אותם בענן, לדברי החברה. משתמשים יכולים להוריד או למחוק אותו מאוחר יותר.
אבל ההשקה המתמשכת של אמזון של מוצרים שיכולים לפקח על לקוחות בדרגות שונות מגיעה בזמן שלאמריקאים רבים יש יותר סיבה להיות מודעים לאיסוף נתונים בהתחשב בנוף המשפטי המשתנה סביב הפלות. מומחי זכויות דיגיטליות הזהירו כי היסטוריות החיפוש של אנשים, נתוני מיקום, הודעות ומידע דיגיטלי אחר עשויים לשמש רשויות אכיפת החוק החוקרות או מעמידות לדין מקרים הקשורים להפלות. יש החוששים שבעידן ההקצנה והביטול יאשימו אותם בקיצוניות פוליטית לכיוון זה או אחר במסגרת חקירה, או שיחסמו אותם ברשתות. 
"הסכנה של מעקב זה מעולם לא הייתה כה ברורה", אמר אלברט פוקס קאן, מייסד ומנהל פרויקט פיקוח על טכנולוגיית מעקב ועמית בבית הספר למשפטים של NYU. "מעט מדי לקוחות חושבים כיצד המידע שהם נותנים לחברות עלול להיות מנוצל לרעה על ידי ממשלות, האקרים ועוד".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה