דיגיטל וטק

מכה לגוגל ומטא: הקנסות שהוטלו עליהן בקוריאה

קוריאה הדרומית הטילה על ענקיות הפרסום ברשת קנסות בסכום מצטבר של יותר מ-70 מיליון דולר, מכיוון שהן לא מאפשרות לתושבי המדינה למנוע מהן לאסוף את המידע האישי שלהם

יאיר מור | 
גוגל, פייסבוק (צילום pexels)
נציבות הגנת המידע האישי הטילה היום (רביעי) על גוגל ומטא (לשעבר פייסבוק) קנסות גבוהים בשל הפרת פרטיותם של משתמשים במדינה.
הנציבות דרשה מגוגל לשלם 69.2 מיליארד וון, שהם כ-50 מיליון דולר או 170 מיליון שקל, בעוד על מטא הוטל קנס בגובה 30.8 מיליארד וון, שהם כ-22 מיליון דולר או 76 מיליון שקל.
לדברי הנציבות, שתי החברות לא מיידעות את המשתמשים במדינה באופן ברור על אופני איסוף המידע שהן מבצעות עליהם, ואף מבצעות את האיסוף ללא הסכמה מפורשת מצד המשתמשים. מטא מסתפקת באישור הכולל שהיא מקבלת מהמשתמשים בעת הרשמה, וגוגל מציגה בקשת אישור שבה מוסתרת האפשרות לסרב לאיסוף המידע, וכדי להגיע אליה צריך לחפור במעמקי האפשרויות. זאת בניגוד למצב באירופה, שבזכות חוקי הגנת מידע מחמירים החברות מאפשרות בהן בשנים האחרונות בחירה קלה יותר בין הסכמה לבין סירוב לאיסוף המידע.
82% ממשתמשי גוגלו-98% ממשתמשי מטא בקוריאה מאשרים את איסוף המידע – או, במלים אחרות, לא יודעים שקיימת אפשרות אחרת, לפי הנציבות.
שתי החברות מסרו לתקשורת כי בכוונתן לערער על ההחלטה. גוגל מסרה כי "אנו חולקים על ממצאי הנציבות, ונבדוק את ההחלטה במלואה כאשר נקבל אותה. תמיד הראינו את המחויבות שלנו לעדכונים מתמשכים שמעניקים למשתמשים שליטה ושקיפות, תוך אספקת המוצרים המועילים ביותר שאפשר. אנו נשארים מחויבים לשיתוף פעולה עם הנציאות כדי להגן על פרטיותם של משתמשים בדרום קוריאה". לדברי מטא, "בעוד שאנו מכבדים את החלטת הנציבות, אנו בטוחים שאנו עובדים עם לקוחותינו בדרך המצייתת לחוק העומדת בהליכים הנדרשים על ידי כללי ההגבלים המקומיים. משום שכך, איננו מסכימים עם החלטת הנציבות, ונהיה פתוחים לכל האפשרויות, כולל בקשת פסיקה מבית המשפט".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה