דיגיטל וטק

אפל ממש לא רוצה שתפתחו את האייפון

החברה הציגה גרסה חדשה שמביאה את כל המידע למסך הנעילה, כדי שתשתמשו באייפון פחות, ולא יותר - ועל הדרך עקפה את וואטסאפ בדרך לחוויית ההודעות המושלמת והפתיעה בהכרזה מיוחדת לישראלים
יאיר מור |  3
אפל (צילום pixabay, vecteezy)
אפל הציגה לפני זמן קצר את החידושים ב-iOS 16, הגרסה הבאה של מערהת ההפעלה לאייפון, והפתיעה את הקהל בישראל וספר מדינות נוספות בהודעה לפיה עד סוף השנה תשיק את שירות המפות שלה בגרסה תלת-ממדית מלאה. במלים אחרות, במקום הגרסה הנוכחית של Apple Maps, שבישראל מציגה רק מפה דו-ממדית או צילום לוויין פשוט, ישראל תוצג בתלת-ממד, כך שניתן יהיה לראות את הרחובות והבניינים מזווית של הולך רגל, נהג, או אפילו טייס שטס מאוד, מאוד נמוך בין הבניינים או מעליהם.
החידוש המרכזי במערכת, כפי שכבר נודע מפי השמועה בשבועיים האחרונים, הוא מסך הנעילה: החברה הפכה את מסך הנעילה לאינטראקטיבי הרבה יותר, עם ווידג'טים שיכולים להציג מידע מכל אפליקציה שהמפתח שלה התאים אותה לגרסה החדשה.
כך, למשל, לאחר הזמנת משלוח בוולט, יוצג זמן ההגעה המשוער של השליח ורמת הקרבה שלו אליכם על מסך הנעילה, כך שלא תצטרכו לפתוח את הנעילה כדי לבדוק מה קורה כל דקה. כנ"ל לגבי זמן הגעת הקו שלכם לפי אפליקציית התחבורה הציבורית שלכם, או מצב ההורדה שהתחלתם בנטפליקס כדי לצפות בתכנים ללא עצירות לטעינה בזמן נסיעה. כמובן שיש גם סוגים אחרים של ווידג'טים, כמו מספר הצעדים שלכם היום, האירועים הקרובים בלוח השנה וכדומה.

עיצוב מסך הנעילה הפך גם הוא ל"חכם", כך שאם תשתמשו בתמונה של משפחה, חברים או נוסף מסוים, המכשיר יידע לבד להפוך את המסך ל"שכבתי", כך שהאנשים מופיעים על גבי הווידג'טים, וכך הווידג'טים לא מסתירים את הילדים או בן/בת הזוג.
גם התראות על מסך הנעילה השתפרו, כך שהן מוצגות בתחתית, תופסות פחות מקום על המסך ונגללות כך שבכל פעם מוצגות על תחתית המסך רק ההתראות מאפליקציה אחת בתוספת סימן שמציג אם יש התראות נוספות מעליהן או מתחתיהן. כך אפשר לבדוק את ההתראות בלי להסתיר את רקע מסך הנעילה.
המערכת תכלול גם כמה תכונות "חכמות" נוספות, כמו יכולת של המכשיר לזהות טקסט ולתרגם אותו בזמן אמת, או יכולת "לגזור" עצמים מתמונות ולשלוח אותם כסטיקרים באפליקציית ההודעות.
 
ואם בהודעות עסקינן, אפל שדרגה משמעותית את אפליקציית ההודעות: ראשית, היא הוסיפה יכולת לערוך ולמחוק הודעות לאחר השליחה - שתי התכונות שוואטסאפ וטוויטר לא מצליחות לרצות את הקהל שדורש אותן כבר שנים; שנית, האפליקציה מאפשרת כעת צפייה משותפת בווידאו תוך כדי צ'יטוט, כך שאפשר לשתף סרטון מאפליקציית נטפליקס, שירוץ בתוך חלון בראש אפליקציית ההודעות כאשר כל הצדדים בשיחה צופים בדיוק באותה נקודה בסרטון, ומצוטטים בתחתית המסך.
 
גם לאוהבי הכושר יש לאפל בשורה: בין החידושים שהוכרזו לשעון של החברה הסתתר חידוש דווקא למי שאין לו את השעון החכם היקר להחריד של אפל, שמחירו מתחיל מעל 1,000 שקל לגרסה הבסיסית ביותר: אפליקציית הכושר של החברה, שעד כה דרשה שעון כדי לעקוף אחר פעילות גופנית, תתמוך בגרסה הבאה בשימוש בחיישני התנועה של האייפון עצמו כדי לנסות לעקוב אחרי אותה פעילות. זה אמנם לא יספק את אותה רמת דיוק, אך יאפשר למי שרכישת השעון של אפל פחות רצויה מבחינתו, מסיבה כזו או אחרת, ליהנות מהיכולת לנטר אימונים גופניים באופן בסיסי - תכונה שזמינה באפליקציות של חברות אחרות כבר כמעט עשור.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    לא מומלץ להתקין את גרסא 16
    זירו 06/2022/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תנו להם זמן לתקן באגים וגם להמתין שיצא אייפון 14 ותהיה לו התאמה וזה יקח זמן.
    סגור
  • 2.
    מה שקיים בגוגל מפות כבר שנים נזכרו רק עכשיו באפל (ל"ת)
    אחת, כאן בארץ 06/2022/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    מדהים. תוך כמה שנים הם יגיעו לשימושיות של אנדרואיד 6 (ל"ת)
    פרימיטיבים 06/2022/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור