דיגיטל וטק

אתר סדרות הפיראטי נחסם - ויוצא בקריאה לא שגרתית

בית המשפט הפדרלי בארה"ב פסק פיצוי בגובה 7.6 מיליון דולר בגין הפרת זכויות יוצרים, וקבע כי הגישה לאתר הפיראטי סדרות תיחסם. מנהלי האתר פנו לגולשים בבקשה לסיוע כספי שיעזור להם לשרוד את המאבק המשפטי, וכתבו: "אתם מוזמנים לסייע לנו על ידי תרומות ורכישות מנוי"
מערכת ice |  5
אתר סדרות, הוט, יס
אתר סדרות ממשיך לחטוף, והפעם לא רק מארגוני זכויות היוצרים בישראל. האתר הגדול ביותר בישראל לצפייה פיראטית, שמנהל קמפיין אגרסיבי ובוטה נגד ערוצי הלוויין והכבלים שבתשלום כהוט ויס, יוצא בקריאה לא שגרתית לעזרת הגולשים במאבקו הפעם נגד חוב הענק שהושת עליו מבית המשפט בארה"ב.
כזכור, בית המשפט הפדרלי בארה"ב פסק כי על האתר לשלם מיליוני דולרים, ואף חסם את הגלישה לאתר בשל הפרת זכויות יוצרים. זו אינה הפעם הראשונה בה האתר נחסם, ארגון זיר"ה ניסה פעמים רבות לחסום את האתר, שמצא כל פעם מחדש דרך להעלות את התכנים עבור הגולשים המחפשים צפייה פיראטית - צפייה שאסורה על פי החוק הישראלי.

בריאיון עבר ל-ice, אומרים בעלי האתר כי הם אינם חוששים מזיר"ה: "זיבה או זיר"ה פועלים בצורה לא חוקית", הם אומרים. האם יצליחו בסופו של דבר לסגור אותם? "הם לא נושפים בעורפינו כי הם לא הגיעו וגם לא יגיעו אלינו, העשייה שלנו מניעה אותנו להמשיך לטובת כלל שכבות האוכלוסייה".
עתה, כאמור, מתמודד האתר עם "אויב" גדול וחזק הרבה יותר: בית המשפט הפדרלי בארה"ב שפסק פיצוי בגובה 7.6 מיליון דולר בשל הפרת זכויות יוצרים, ובאמת כך כתוב בדף האתר אליו מנסים הגולשים להיכנס כי הוא נחסם בעקבות צו בית המשפט הפדרלי.
 
בעלי אתר סדרות מבקשים מהגולשים עזרה, ופנו אליהם בבקשה: "אתם מוזמנים לסייע לנו על ידי תרומות ורכישות מנוי. האפליקציות של האתר יחזרו לפעילות ככל הנראה בעוד כשבוע, הדבר תלוי בצוות המפתחים ובמורכבות שינוי ליבת המערכת של האתר".
יש לציין כי במעשי האתר לפי החוק בישראל יש משום מעשה פלילי בגין פעילות לא חוקית. האתר מואשם בפגיעה בגופי התקשורת וביצירה הישראלית כתוצאה מעידוד לצפייה פיראטית, ויש בכך עוולה אזרחית שיכולה להגיע גם ל-3 שנות מאסר.
ועדיין, את מקימי האתר מניע חזון של הבאת התכנים לכלל האוכלוסייה: "אנו דבקים במטרה שהצבנו לעצמינו - הפיכת סדרות הטלוויזיה נגישות לכלל שכבות האוכלוסייה, ללא צורך בתשלומי עתק לתאגידי הטלוויזיה", נכתב באתר בחלק ה-"אודות".
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    תכלס זו גניבה
    חושם 05/2022/30
    הגב לתגובה זו
    3 3
    אתה לא רוצה לשלם על טלויזיה מושקעת ? תקרא ספר. תצפה בערוצים מסחריים. גם שם יש פרסומות כדי לממן תוכן. אבל לשחק אותה רובין הוד ? הרי הבעלים מתעשר ממחירי מנוי לתוכן גנוב.
    סגור
  • 3.
    יודעים מי הבעלים?
    יוסי 05/2022/29
    הגב לתגובה זו
    1 1
    זה עניין אישי נגדם?
    סגור
  • לא יודעים מי הבעלים ולכן לא ניתן לגבות תשלום
    אבי 05/2022/30
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ובטח לא לחסום את האתר.. פשוט שנה dns
    סגור
  • 2.
    חברת הוט ויס
    רעות 05/2022/29
    הגב לתגובה זו
    10 2
    חברת הוט ויס הלואי ותיפול עליכם מכת הניתוקים כמו שמגיע לסחטנות שלכם ..תכנים של לפני 20 שנה אינטרנט טלפון לא עובדים ועוד גוזלים ים של כסף על כלום ושום דבר מטומטמים ופריירים למי שלא מתנתק מהחברות האלה
    סגור
  • 1.
    מה יעזרו פסקי דין באמריקה? פיירט ביי שרד גרועים יותר
    צ'רלי צ'רלטון השודד 05/2022/29
    הגב לתגובה זו
    6 0
    ועדיין קיים. יהיו עוד, כל עוד התוכן המקומי יקר ולא מתקדם (מימשק ה-VOD של הוט לא עודכן עשר שנים)
    סגור