דיגיטל וטק

מיקרוסופט הורגת את התוכנה שכולם השתמשו בה

מי שעובד עם אתרים ישנים יאבד בקרוב את האפשרות להיכנס אליהם מהדפדפן הוותיק של החברה. מה עושים אם בכל זאת זקוקים לתמיכה באתרים כאלה?
יאיר מור |  5
תקלות מחשב (צילום pixabay, freepik)
אם אתם עובדים בחברה שיש לה אתר ישן, או שזקוקה לגישה לממשק מקוון שלא עודכן כבר שנים רבות – אתם בבעיה. בימים האחרונים פרסמה מיקרוסופט תזכורת לכך שהחל מהקיץ הקרוב היא פשוט תכבה את הדפדפן הישן שלה, אינטרנט אקספלורר, בכל המחשבים שמריצים גרסאות של מערכת ההפעלה Windows 10 – המערכת האחרונה שהגיעה איתו (11 מגיעה עם Edge).
"כפי שהוכרז כבר, עתידו של Internet Explorer ב-Windows הוא ב-Microsoft Edge", נכתב בהודעת החברה. "מצב IE מספק תמיכת דפדפן לאחור בתוך Microsoft Edge. מכיוון שכך, תוכנת שולחן העבודה של IE11 תוצא לגמלאות ב-15 ביוני 2022, עבור גרסאות מסוימות של Windows 10. משמעות הדבר היא שתוכנת שולחן העבודה של IE11 לא תיתמך עוד ולאחר מכן תפנה ל-Microsoft Edge אם משתמש מנסה לגשת אליה".
מהלך ה"פרישה" של אינטרנט אקספלורר 11, הגרסה האחרונה של הדפדפן של מיקרוסופט ששלט ברשת ללא עוררין בשנות ה-90 ותחילת שנות ה-2000, מתבשל זה זמן רב. כבר בינואר 2020 הכריזה החברה על החלפת IE בדפדפן החדש אדג', שמבוסס על כרומיום של גוגל במקום על המנוע של מיקרוסופט עצמה. מאז, היא דוחפת את הדפדפן החדש באגרסיביות, כאשר משתמשי IE מצאו את עצמם ללא יכולת להשתמש בשירות שיחות הווידאו של החברה, מיקרוסופט טימס, כבר ב-2020, ובאוגוסט 2021, שלושה חודשים לאחר שהחברה הודיעה על מועד "פרישתו" של IE, הפסיקו גם שירותי "אופיס" המקוונים לתמוך בדפדפן הוותיק.
כעת, כאמור, בעוד כשלושה חודשים פשוט יחדל הדפדפן הישן מלעבוד במחשבים שבהם מותקנת Windows 10 (מאחר שמיקרוסופט שולטת עליה מרחוק ומסוגלת "לכבות" תוכנות למרות שהן נמצאות על המחשב של המשתמש). מי שינסה להיכנס אליו – "ייזרק" לדפדפן אדג' העדכני.
מי שזקוק בכל זאת לתמיכה באתרים שאינם עובדים על דפדפנים מודרניים (לרוב אתרי ממשלה ואתרים אחרים שלא עודכנו כבר עשור ויותר), יכול להפעיל את "מצב IE" על ידי פתיחת דפדפן אדג', כניסה לכתובת edge://settings/defaultbrowser (או לחיצה על כפתור שלוש הנקודות בפינה העליונה, "הגדרות" או "Settings" ואז "דפדפן ברירת מחדל" או "Default browser"), ואז וידוא כי מול השורה "אפשר לאתרים להיטען מחדש במצב Internet Explorer" מופיע "אפשר". ניתן גם להוסיף כתובות אתרים שדורשים פתיחה ב"מצב IE" בתחתית העמוד הזה, באמצעות לחיצה על "הוסף" והקלדת או הדבקת הכתובת הרצויה.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    או פשוט להתקין browser agent
    . 03/2022/24
    הגב לתגובה זו
    2 1
    תעברו לפיירפוקס ותעשו את זה שם. יש גם לכרום אבל כרום זה פח אשפה.
    סגור
  • 4.
    חהחהיבח
    ןןווטט 03/2022/23
    הגב לתגובה זו
    2 1
    יש עוד סבתות שמשתמשות בIE או בEdge ? למה? לא שמעו על כרום?
    סגור
  • 3.
    מתכוננים מראש
    גיא כהן 03/2022/23
    הגב לתגובה זו
    0 2
    האתר שבניתי לחברה בה אני עובד, כבר עובד גם על אקספלורר וגם כרום (כמובן גם אדג' כתוצאה מכך).
    סגור
  • 2.
    Ftp לא עובד ב edge (ל"ת)
    אילן 03/2022/22
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 1.
    זה נשמע לי כמו אוי אוי אוי
    חחח 03/2022/22
    הגב לתגובה זו
    1 2
    חחח
    סגור