דיגיטל וטק

ספוטיפיי במהלך דרמטי ומעורר מחלוקת

אפליקציית ההאזנה החלה למחוק עשרות פרקים של הפודקאסט הפופולארי ביותר שלה, לאחר שבועיים של מחאה נגדו – אך הפרקים שהיא הסירה כלל לא קשורים לכאורה לנושא המחאה
יאיר מור | 
ספוטיפיי (צילום pixabay)
אפליקציית ההאזנה הגדולה בעולם, ספוטיפיי, ביצעה בסוף השבוע מהלך קיצוני, והסירה עשרות רבות של פרקים מתוך ארכיון הפודקאסט הפופולארי ביותר שלה, The Joe Rogan Experience, כך לפי דיווחים בתקשורת העולמית ואתר בקוד פתוח שעוקב אחר רשימת הפרקים הזמינים – ובעיקר הלא זמינים.
המהלך החל ככל הנראה אתמול, כאשר עוד ועוד פרקים של התוכנית, שהחברה משלמת על זכויות הבלעדיות עליהן כ-20 מיליון דולר בשנה, נעלמו בהדרגה, עד שהמספר הגיע אחר הצהריים לפי שעון ישראל ל-113 – ובזה הוא נעצר לעת עתה.
לכאורה, מדובר במענה של ספוטיפיי למחאה שהתעוררה נגדה בשבועיים האחרונים, כאשר מספר אמנים בולטים, בראשות שני המוזיקאים הקנדים המבוגרים ניל יאנג וג'וני מיטשל, קבלו על כך שרוגן מאפשר בפודקאסט שלו פתחון פה לעמדות שנויות במחלוקת לגבי נגיף הקורונה והטיפולים השונים נגדו. אלא שבאופן תמוה, ואפשר אף לומר אירוני, שני הפרקים השנויים ביותר במחלוקת מהבחינה הזו, ובהם הראיון של רוגן עם דוקטור רוברט מאלון, מפתח חיסון ה-RNA שמתנגד למגמה לחייב אנשים לקבל את החיסון, עדיין זמין. הפרקים שכן הוסרו כוללים ראיונות שאינם קשורים לקורונה, ביניהם כאלה עם הסטנדאפיסטים גד סעד, מייקל מאליס, משה כשר וארי שפיר, הפעיל ההומוסקסואל הבריטי שהפך לתומך טיפולי המרה מיילו יאנופולוס, ועוד רבים מאוד.
כאמור, מדובר בעובדה אירונית מאוד, שכן אנשי ימין אמריקאים דיברו במהלך כל השבועיים האחרונים על כך שה"מחאה" נגד ספוטיפיי אינה קשורה לקורונה, אלא לניסיון להשתיק כל מי שחורג מהפוליטיקלי קורקט המוכתב על ידי האגף הפרוגרסיבי במפלגה הדמוקרטית בארה"ב – ורשימת הפרקים שהוסרו מעידה שספוטיפיי עצמה מאמינה כי זה מה שיוציא אותה מהצרה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה