דיגיטל וטק

אינסטגרם לא רוצה שבני נוער יסתכלו על תמונות

הרשת החברתית הודיעה כי היא עומדת להציג שורה של אמצעי הגנה חדשים על משתמשים צעירים, שיעודדו אותם לא להסתכל יותר מדי על תמונות מסוימות ואפילו יבקשו מהם 'לקחת הפסקה' מהאפליקציה
יאיר מור | 
אינסטגרם תחסום משתמשים (צילום unsplash)
הרשת החברתית מבוססת התמונות והווידאו של פייסבוק רוצה להוכיח שהיא דואגת למשתמשים הצעירים שלה – ומוכנה לצורך כך אפילו לבקש מהם לא להשתמש בה, כך אמר בכיר בחברה בראיון לתוכנית "מצב האומה" ב-CNN אתמול.
ניק קלג, לשעבר ראש המפלגה הליברל-דמוקרטית וסגן ראש הממשלה בבריטניה וכיום סגן נשיא לתקשורת עולמית בפייסבוק, הגיב להאשמות של המדליפה פרנסס הוגן. האחרונה, שהדליפה אלפי מסמכים מפייסבוק, טענה כי החברה מחזיקה בידיה מחקרים שמוכיחים כי אינסטגרם פוגעת בבריאותם הנפשית של בני נוער, ולמרות זאת ממשיכה לנסות למצוא דרכים למכר אותם לרשת החברתית.
"לרוב המוחלט של בני הנוער, השימוש באינסטגרם הוא דווקא חוויה חיובית, אפילו כשהם סובלים מחוסר שינה, חרדות, דכאון וכו'", טען קלג בראיון, אך ציין כי "טבע האדם הוא להשוות את עצמך לאחרים – ובדרך כלל לאלה שהתמזל מזלם יותר ממך". הוא הודה כי מיעוט מבני הנוער המשתמשים באינסטגרם אכן מרגישים רע יותר בעקבות ההשוואה לתמונות החיים המושלמים של אחרים, אך טען כי מדובר בכאלה שממילא מרגישים מדוכאים עוד לפני שהם מבצעים את ההשוואה הזו.
אך הוא הבטיח כי החברה עובדת עתה על שורה חדשה של אמצעים חדשים להגנה על משתמשים בני עשרה: "אנחנו מבינים את הדאגות של מספר (אנשים) שאנחנו צריכים ללחוץ על 'השהיה', להקשיב למומחים, להסביר את כוונותינו וכן הלאה. אנחנו הולכים להציג אמצעי שליטה חדשים ל(הורים) מבוגרים לבני עשרה על בסיס של בחירה אפשרית – ברור – כך שמבוגרים יוכלו לפקח על מה שבני הנוער שלהם עושים ברשת. שנית, נעשה משהוא שאני חושב שיחולל הבדל משמעותי, וזה איפה שבן הנוער מסתכל על אותו תוכן שוב ושוב, וזה תוכן שעלול לא לסייע לבריאותו, אנחנו נעודד אותו להסתכל על תוכן אחר. האמצעי השלישי שאנחנו מציגים נקרא 'קח הפסקה' – אנחנו נניע בני נוער לקחת הפסקה מאינסטגרם".
בנוסף להשגחה הורית ועידוד להסתכל פחות על תמונות מושלמות ופחות על אינסטגרם בכלל, ציין קלג כי "עצרנו את העבודה על 'אינסטגרם לילדים' – אנחנו חושבים שזה חלק מהפתרון, אבל אנחנו מבינים את הדאגות ולכן לחצנו על 'השהיה'".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה