דיגיטל וטק

פייסבוק תעביר 100 מיליון דולר לתמיכה בעיתונות בצל המשבר

25 מיליון ד' יוקדשו לגופי תקשורת קטנים לצורך המשך פעילות שוטפת, ו-75 מיליון ד' יופנו לשטחי פרסום באתרי חדשות בארה"ב ובארצות נוספות בהן התפרצה המגיפה בעוצמה
עינת שחק | 
מארק צוקרברג, The New York Times (צילום פייסבוק, אתר The New York Times)
הבוקר (יום ב') הודיעה פייסבוק כי תקדיש 100 מיליון דולר לסיוע לגופי וארגוני חדשות שהושפעו  מההשלכות הכלכליות של משבר הקורונה. זאת, לאחר שהודיעה לפני שבועיים כי תעמיד סכום של מיליון דולר בלבד. 
חלוקת התקציב תתבצע כך ש-25 מיליון דולר יוקדשו לגופי תקשורת קטנים יותר לצורך המשך תשלום לעיתונאים, ציוד ייעודי, הסרת חומות תשלום ועוד. יתר 75 מיליון הדולר יופנו למודעות ולשטחי פרסום באתרי חדשות בארה"ב וארצות נוספות בהן התפרצה המגיפה ביתר שאת.  
סגן נשיא פייסבוק לשיתופי פעולה גלובליים, קמפבל בראון, הסביר את המהלך באומרו כי "כל העיתונאים עובדים מסביב לשעון בנסיבות מאוד קשות כדי לנסות לעדכן את כולנו. במקביל, ארגוני החדשות המעסיקים אותם נאבקים בגלל המשבר הכלכלי שגררה המגפה". בראון, לשעבר שדרן ב-CNN ו-NBC הוסיף כי "אנו ננסה להבטיח שהכסף ימשיך לזרום לארגוני החדשות שנפגעו בצורה הכי קשה בשעת המשבר דווקא כשאנו זקוקים להם יותר מכל".
לכאורה מדובר בניגוד עניינים, שכן החברה חרטה על דגלה כי לא תצנזר פייק ניוז בנושאים אחרים ולא תאפשר בדיקות עובדתיות. נוסף על כך, ולאור החסמים הנמוכים יותר למפרסמים, מי שנגסו בנתח הפרסום של העיתונות וגופי המדיה הן ענקיות הטכנולוגיה, גוגל ופייסבוק.
על כן, גופי תקשורת רבים בארה"ב רואים במהלך זה, על אף הסכום הגדול, פתרון קצר מועד לבעיה ארוכת טווח. תעשיית המקומונים זה מכבר איבדה את קהל הקוראים והמפרסמים שלה לטובת ענקיות הדיגיטל.
"אני לא מחפש צדקה, אני מחפש מודל עסקי", אמר לפני מספר שבועות טרם ההכרזה של פייסבוק, דייויד צ'ברן, מנכ"ל אגודת גופי החדשות האמריקאית. "הם לא הרגישו חובה לשלם על תוכן חדשותי מאחר שהחוק לא חייב אותם לעשות זאת. 
פלטפורמות כגוגל וכפייסבוק הן לרוב האמצעי דרכו צורכים קוראים את תכני החדשות מהאתרים השונים, אך פלטפורמות אלה אינן חולקות את ההכנסות עם אותם גופים. אולם לגבי היום שאחרי המשבר, בראון וקמפבל תמימי דעים על אודות נחיצותם של גופי החדשות וההכרח למצוא מודל כלכלי הולם יותר, אשר לא יותיר את העיתונות חשופה בצריח. זאת, למרות שבשגרה חדשות אינן מהוות רכיב משמעותי מהתעבורה של פייסבוק.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה