דיגיטל וטק

חקירה חדשה: האם טלגרם הטעתה את האיחוד לגבי מספר המשתמשים?

חוקרים באיחוד האירופי פתחו בחקירה נגד טלגרם, בטענה שהאפליקציה מסרה נתונים שגויים על מספר המשתמשים באיחוד, בניסיון להתחמק מהגדרתה כפלטפורמה מקוונת גדולה מאוד הכפופה לתקנות מחמירות יותר. החקירה מתקיימת לצד החקירה הפלילית בצרפת של המייסד פאבל דורוב
מערכת ice | 
פאבל דורוב, מנכ"ל טלגרם (צילום unsplash, ויקיפדיה)
האיחוד האירופי פתח בחקירה נגד אפליקציית המסרים המידיים טלגרם, בחשד שהאפליקציה מסרה נתונים לא מדויקים לגבי מספר המשתמשים שלה בתוך גבולות האיחוד. חוקרים מהאיחוד חושדים כי טלגרם צמצמה את מספר המשתמשים המדווח כדי להימנע מהגדרה כ"פלטפורמה מקוונת גדולה מאוד", שתדרוש ממנה עמידה בדרישות רגולטוריות מחמירות.
החקירה מתבצעת במקביל לחקירה פלילית נרחבת בצרפת, שהובילה למעצרו של מייסד טלגרם, המיליארדר הרוסי-צרפתי פאבל דורוב. כזכור, דורוב שוחרר למעצר בית אך אינו יכול לעזוב את גבולות צרפת. זאת, בשל חשדות לעבירות פליליות הקשורות לפשע מאורגן וסחר בבני אדם הנוגעות לפעילות האפליקציה.

טלגרם הצהירה בפברואר האחרון כי יש לה 41 מיליון משתמשים באיחוד האירופי. על פי חוק השירותים הדיגיטליים (DSA), החברה היתה מחויבת לספק נתונים מעודכנים באוגוסט, אך נמנעה מלעשות זאת והצהירה רק שיש לה "פחות מ-45 מיליון משתמשים פעילים בחודש בממוצע באיחוד האירופי".
הימנעות מלספק נתונים מעודכנים היא הפרה של חוק ה-DSA והובילה לפתיחת חקירה כנגד האפליקציה. החוקרים מעריכים כי המספר האמיתי של המשתמשים גבוה מספיק על מנת להגדיר אותה כפלטפורמה מקוונת גדולה מאוד. דובר מטעם הנציבות האירופית, תומס רנייר, הדגיש כי גם אם ימצא שטלגרם לא סיפקה נתונים מדויקים, ניתן יהיה להגדירה כפלטפורמה גדולה מאוד בהתבסס על ממצאי החקירה. ההגדרה תחייב אותה לעמוד בדרישות רגולטוריות מחמירות יותר.
האפליקציה, שזכתה לפופולריות רבה בשנים האחרונות, מצהירה כי היא קרובה למיליארד משתמשים ברחבי העולם.
החקירה האירופית כנגד טלגרם מתקיימת במקביל לחקירה המתמשכת בצרפת נגד מייסד ומנכ"ל החברה. דורוב עזב את רוסיה בשנת 2014 לאחר שסירב לשתף פעולה עם השלטון הרוסי וקיבל אזרחות צרפתית בשנת 2021.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה